AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eindelijk: Volkswagen Eos
Al tijden gaat er informatie rond over de Volkswagen Eos. De coupécabriolet wordt nu eindelijk in Frankfurt onthuld.
Al tijden gaat er informatie rond over de Volkswagen Eos. De coupécabriolet wordt nu eindelijk in Frankfurt onthuld.
De Volkswagen Eos startte zijn carrière als Concept C studiemodel. Nu is het productiemodel klaar. Dat lijkt uiterlijk sprekend op de concept waarmee het allemaal begon.
De VW Eos is voorzien van een opvouwbare hardtop dat de auto in 25 seconden omtovert van coupé naar cabriolet. Als coupé heeft de Eos een kofferruimte van 401 liter en als cabrio kan er 221 liter bagage mee. De Eos is 4,41 meter lang, 1,79 meter breeed en 1,44 meter hoog. De relateif grote spoorbreedte van 1,55 meter geeft de Eos een krachtig voorkomen. Met zijn formaat valt de Eos tussen de Golf en de Passat. Het ligt in de lijn der verwachting dat door de komst van de Eos geen Golf V cabriolet komt.
Wanneer in de lente van volgend jaar zijn opwachting maakt bij de Nederlandse dealers, zijn er vijf motorvarianten te koop. Het programma begint met de 115 pk FSI motor. De zwaarste viercilinder is de 200 pk turbomotor. De topmotorisering is de 3,2-liter V6 met 250 pk en aan het dieselfront verdedigt de 2,0-liter TDI met 140 pk de linies. Standaard staat de Eos op 16 inch wielen; de 3,2-liter V6 wordt geleverd met 17 inch.
De Volkswagen Eos startte zijn carrière als Concept C studiemodel. Nu is het productiemodel klaar. Dat lijkt uiterlijk sprekend op de concept waarmee het allemaal begon.
De VW Eos is voorzien van een opvouwbare hardtop dat de auto in 25 seconden omtovert van coupé naar cabriolet. Als coupé heeft de Eos een kofferruimte van 401 liter en als cabrio kan er 221 liter bagage mee. De Eos is 4,41 meter lang, 1,79 meter breeed en 1,44 meter hoog. De relateif grote spoorbreedte van 1,55 meter geeft de Eos een krachtig voorkomen. Met zijn formaat valt de Eos tussen de Golf en de Passat. Het ligt in de lijn der verwachting dat door de komst van de Eos geen Golf V cabriolet komt.
Wanneer in de lente van volgend jaar zijn opwachting maakt bij de Nederlandse dealers, zijn er vijf motorvarianten te koop. Het programma begint met de 115 pk FSI motor. De zwaarste viercilinder is de 200 pk turbomotor. De topmotorisering is de 3,2-liter V6 met 250 pk en aan het dieselfront verdedigt de 2,0-liter TDI met 140 pk de linies. Standaard staat de Eos op 16 inch wielen; de 3,2-liter V6 wordt geleverd met 17 inch.
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Autosport

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco
Nieuws

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild
Praktijkervaring

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter
Achtergrond

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek
Reportage
