AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eerste hybride luxe sedan: Lexus GS 450h
Op de Salon van Genève zullen niet alleen de Lexus LS 460 en de GX 300 hun Europese debuut maken, maar in de Zwitserse stad zal ook de wereldpremière plaatsvinden van de eerste hybride luxe sedan, de GS 450h.
Op de Salon van Genève zullen niet alleen de Lexus LS 460 en de GX 300 hun Europese debuut maken, maar in de Zwitserse stad zal ook de wereldpremière plaatsvinden van de eerste hybride luxe sedan, de GS 450h.
Lexus heeft de smaak te pakken. Eerst introduceerde de luxe divisie van Toyota zijn RX met hybride aandrijving en nu is het de beurt aan de GS. Met de RX 400h was Lexus de eerste in het segment van de grote SUVs met een hybride en nu is de GS 450h de eerste luxe sedan ter wereld die een hybride systeem op de markt komt. Lexus combineert daarin een 3,5-liter V6 benzinemotor met een elektromotor. De combinatie levert een vermogen van ruim 335 pk, waarmee de GS 450h in staat moet zijn van 0-100 km/h te accelereren in minder dan 6 seconden. De nieuwe aandrijving is tevens de eerste die wordt toegepast in een auto met achterwielaandrijving. Volgens Lexus zijn de prestaties van de GS 450h vergelijkbaar met die van een conventionele 4,5-liter V8, maar is het brandstofverbruik in de orde van grootte van dat van een auto met een 4-cilinder 2-litermotor.
De nieuwe Lexus zal in het begin van de zomer op de Europese markt arriveren.
Lexus heeft de smaak te pakken. Eerst introduceerde de luxe divisie van Toyota zijn RX met hybride aandrijving en nu is het de beurt aan de GS. Met de RX 400h was Lexus de eerste in het segment van de grote SUVs met een hybride en nu is de GS 450h de eerste luxe sedan ter wereld die een hybride systeem op de markt komt. Lexus combineert daarin een 3,5-liter V6 benzinemotor met een elektromotor. De combinatie levert een vermogen van ruim 335 pk, waarmee de GS 450h in staat moet zijn van 0-100 km/h te accelereren in minder dan 6 seconden. De nieuwe aandrijving is tevens de eerste die wordt toegepast in een auto met achterwielaandrijving. Volgens Lexus zijn de prestaties van de GS 450h vergelijkbaar met die van een conventionele 4,5-liter V8, maar is het brandstofverbruik in de orde van grootte van dat van een auto met een 4-cilinder 2-litermotor.
De nieuwe Lexus zal in het begin van de zomer op de Europese markt arriveren.
Plaats een reactie