Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dít zijn de Porsche 718 Boxster én Cayman GTS 4.0!

Terug naar de zescilinder!

25
Porsche 718 GTS
Porsche 718 GTSPorsche 718 GTSPorsche 718 GTSPorsche 718 GTSPorsche 718 GTSPorsche 718 GTSPorsche 718 GTSPorsche 718 GTS
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
16 januari 2020 om 00:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Porsche heeft het digitale doek getrokken van twee héél leuke nieuwkomers. We heten welkom: de 718 Cayman GTS 4.0 en de 718 Boxster GTS 4.0. Inderdaad: met zescilinders!

Een snelle terugblik. De Porsche Boxster en Cayman werden in 2016 gefacelift, een moderniseringsronde waarbij het tweetal de toevoeging '718' in de naam kreeg. Dat was naast een reeks uiterlijke aanpassingen destijds niet het enige nieuws. De 718 Boxster en 718 Cayman moesten het voortaan namelijk vooral met vier- in plaats van zespitters doen. Zelfs de GTS-versies, die daarvoor voorzien waren van een 3,5-liter zescilinder boxermotor, kregen een 2,5-liter boxerblok met vier pitten achter de voorstoelen. Een zescilinder was slechts voorbehouden aan de GT4's. Dat zet Porsche nu recht.

Stuttgart presenteert namelijk deze volledig nieuwe 718 Cayman GTS 4.0 en 718 Boxster GTS 4.0. Allebei krijgen ze de 4,0-liter boxermotor van de GT4-varianten achter de voorstoelen gelepeld. Waar die van cilinderuitschakeling voorziene machine in de GT4-versie het tot 420 pk, stampt het blok in de GTS'en 400 pk uit. Dat is 35 pk meer dan de 2.5 van de 'oude' GTS. Het vermogen vindt zijn weg via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen en wie die transmissie kundig bedient, moet het nieuwe tweetal in 4,5 tellen op een snelheid van 100 km/h kunnen krijgen. De topsnelheid ligt op 293 km/h. Porsches actieve PASM-ophanging is een optie zonder meerprijs, terwijl zaken als Porsche Torque Vectoring én, leuk voor de echte scheurneuzen, ook een mechanisch sperdifferentieel altijd van de partij zijn. Ook standaard: het Sport Chrono Pakket.

Geheel volgens GTS-traditie zijn de 718 Boxster en Cayman GTS 4.0 vanbuiten voorzien van een reeks zwarte details. Het uitlaatsysteem, met dynamische kleppen en centraal geplaatste uitlaatpijpen, is afkomstig van de GT4- en Spyder. Het tweetal staat op 20-inch lichtmetaal waarachter zich geperforeerde schrijven met rode klauwen schuilhouden. Keramische remmerij staat op de optielijst. Vanbinnen wordt de boel onder meer ruimhartig aangekleed met alcantara. Het materiaal vinden we terug op de stoelen, op het stuurwiel, op de middenconsole, op de versnellingspook, op de armsteunen, op de portieren, op de A-stijlen en zelfs op het hemeltje. Porsches infotainmentsysteem, dat gekoppeld is aan een 7-inch display, is standaard.

Porsche wil minstens € 137.200 ontvangen voor de 718 Cayman GTS 4.0 De 718 Boxster GTS 4.0 moet € 139.300 opbrengen. Leuk weetje: in sommige Aziatische landen blijft de GTS-met-viercilinder wegens fiscale redenen wél leverbaar.

  • Houd me op de hoogte over de Porsche 718
Porsche Porsche 718

Uitgelicht aanbod

    Porsche 718 981 PDK MJ2013

    Porsche 718 981 PDK MJ2013

    • 2013
    • 41.000 km

    € 54.950

    Porsche 718 GTS

    Porsche 718 GTS

    • 2018
    • 18.000 km

    € 89.950

    Porsche 718 S

    Porsche 718 S

    • 2020
    • 16.300 km

    € 104.950

Meer Porsche 718 occasions

Lezersreacties (25) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche 718 specificaties
  • Porsche 718 occasions
  • Porsche 718 video's
Advies en informatie
  • Porsche 718 tests
  • Porsche 718 gebruikersreviews
  • Porsche 718 index
PREMIUM
Porsche 718 Boxster 25 Years - Eerste rijtest

Porsche 718 Boxster 25 Years - Eerste rijtest

Het is alweer 25 jaar geleden dat Porsche de Boxster op de markt bracht. Ter gelegenheid van...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Boxster (2016)

    Porsche 718 Boxster (2016)

    5
    • 27 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Cayman (2018)

    Porsche 718 Cayman (2018)

    8
    • 26 november 2019
  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Boxster S (2017)

    Porsche 718 Boxster S (2017)

    5
    • 26 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Porsche 718 Boxster S (2016)

    Porsche 718 Boxster S (2016)

    7
    • 9 januari 2019
meer reviews
Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

53

De atmosferische benzinemotor nadert langzaam maar zeker zijn einde. Porsche voelt dat einde...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088 pk sterke EV!

    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088...

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500 pk

    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500...

    6
    • 11 mei 2022
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

    Porsche 718 Cayman GT4 RS - Eerste rijtest

    53
    • 22 maart 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 krijgt elektrische opvolger

    Porsche 718 krijgt elektrische opvolger

    109
    • 18 maart 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 RS is 500 pk sterk monster

    Porsche 718 Cayman GT4 RS is 500 pk sterk...

    24
    • 17 november 2021
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 RS is extreme topversie

    Porsche 718 Cayman GT4 RS is extreme topversie

    20
    • 20 oktober 2021
  • PREMIUM
    Porsche 718 Boxster 25 Years - Eerste rijtest

    Porsche 718 Boxster 25 Years - Eerste rijtest

    • 1 juni 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Porsche 963 is nieuwe Le Mans-strijdwapen

    Porsche 963 is nieuwe Le Mans-strijdwapen

    7
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Beursgang Porsche wordt wat concreter

    Beursgang Porsche wordt wat concreter

    14
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 GT3 RS bijna plakkerloos

    Porsche 911 GT3 RS bijna plakkerloos

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche gaat met 911 Turbo S voor record

    Porsche gaat met 911 Turbo S voor record

    14
    • 20 juni 2022
  • Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km - Klokje Rond

    Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km -...

    • 13 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    29
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Porsche 968 - Rijtest - Uit de Oude Doos

    Porsche 968 - Rijtest - Uit de Oude Doos

    11
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden