AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
DFN-bak voor Lancia Ypsilon
In een half jaar tijd zijn er inmiddels 70.000 exemplaren van de nieuwe Lancia Ypsilon in Europa verkocht. Een nieuwe automaat moet de auto nog populairder maken.
In een half jaar tijd zijn er inmiddels 70.000 exemplaren van de nieuwe Lancia Ypsilon in Europa verkocht. Een nieuwe automaat moet de auto nog aantrekkelijker maken.
De nieuwe bak krijgt de naam DFN, wat staat voor Dolce Far Niente. Vrij vertaald betekent dit 'Het Zalig Nietsdoen'. De DFN-bak is een zogenaamde gerobotiseerd werkende versnellingsbak met een automaat stand. De sportieve rijder kan overschakelen op handbediening, een tikje tegen de schakelpook is voldoende om te schakelen. Een koppelingspedaal ontbreekt. De DFN automaat kent twee standen: 'Normal' en 'Economy', in de laatste stand is het brandstofverbruiksvoordeel natuurlijk het grootst.
De nieuwe automaat is verkrijgbaar met de 1,4-liter 16V benzinemotor en de 1,3-liter JTD Multijet dieselmotor. De benzineversie is verkrijgbaar vanaf € 16.250, de dieselvariant is er vanaf € 19.400.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon
Had je deze auto's al gezien?

Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Silver
- 2013
- 128.581 km
€ 5.950

Lancia Ypsilon 1.2 Turbo Hybrid Edizione Cassina Limitata | Achteruitrijcamera | Camera voor | Cruise control adaptief met Stop&Go en stuurhulp
- 2024
- 5.337 km
€ 27.900

Lancia Ypsilon 1.2 Turbo 100 PK Hybrid LX | Boek nu uw proefrit
- 2025
- 5.590 km
€ 31.900
Lees ook
Oud & Nieuw
Lancia Ypsilon ontmoet voorvader Y10, waarmee je ook al 1 op 20 haalde
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: 280 pk sterke hot hatch vanaf €41.000
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: 280 pk sterke hot hatch met beroemde aanduiding
Vergelijkende test
Dit zijn broeders van andere moeders – Peugeot 208 vs. Lancia Ypsilon
Autotest