De eerste officiële beelden van de Lexus LF-Gh!

Lexus LF-Gh
Lexus LF-GhLexus LF-GhLexus LF-GhLexus LF-GhLexus LF-GhLexus LF-Gh

In Nederland mogen we momenteel dan helemaal in de ban zijn van de AutoRAI, elders in de wereld hebben ze andere prioriteiten. Neem bijvoorbeeld Lexus: dat kijkt alweer vooruit naar volgende week. Naar de onthulling van de LF-Gh Concept, om precies te zijn.

Lexus meldt dat het geprobeerd heeft de Grand Tourer opnieuw uit te vinden. Het Japanse merk startte daarom met een blanco vel papier, zonder rekening te houden met de traditionele eigenschappen van dergelijke auto's. De ontwerpstijl van de LF-Gh is een evolutie van de Lexus 'L-ontwerpfilosofie', waarmee het merk in 2001 begon. Lexus belooft dat we diverse stijlelementen in toekomstige modellen terug zullen zien. Denk bijvoorbeeld aan de vorm van de grille. Die vorm is overigens niet puur een uiting van de nieuwe designtaal: het ontwerp helpt ook de geavanceerde aerodynamica. Daarom laat de concept-car ook andere manieren zien om de luchtweerstand (en dus het verbruik) te verlagen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de deurgrepen.

Hybride

Lexus zegt 'de ultieme mix van stijl, prestaties en duurzaamheid' te hebben nagestreefd bij het ontwerpproces. De LF-Gh is een high-performance auto voor lange afstanden. De concept-car is 4,89 meter lang, 1,87 meter breed en 1,45 meter hoog. De wielbasis is 2,85 meter. De auto staat op 20-inch wielen.

De naam geeft het al aan: de LF-Gh is een hybride. Details over de aandrijflijn wil Lexus verder helaas niet geven. Wel wil het merk kwijt dat alle aandrijfkrachten naar de achterwielen gaan.

Het Japanse merk gunt de wereldprimeur van de LF-Gh Concept aan de New York International Auto Show. Daarvan is de persdag op 20 april aanstaande.

Lezersreacties (59)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.