AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Congestion Charge' in Londen een feit
Autobezitters in Londen hadden het al niet gemakkelijk, maar nu doet de burgemeester Ken Livingstone er nog een schepje bovenop. Door de invoering van de zogenaamde 'Congestion Charge' hoopt Livingstone de auto's met een hoge CO2-uitstoot definitief te weren.
Bezitters van een auto met een CO2-uitstoot van meer dan 225 gram per kilometer moeten 25 pond per dag betalen om de stad in te komen. Datzelfde geldt voor auto's van voor september 2001 met een motorinhoud van meer dan 3,0 liter.
De bezitters van een auto die een CO2-uitstoot van minder dan 120 gram per kilometer heeft en aan de Euro IV emissie-eisen voldoet zijn beter af. Zij blijven gevrijwaard van de gewraakte 'Congestion Charge'. Livingstone verdedigt de maatregelen: "Niemand hoeft met een benzineslurpende 'Chelsea Tractor' onze stad binnen te rijden. Met deze maatregel willen we mensen in 'groene' auto's of in het openbaar vervoer krijgen."
De bezitters van een auto die een CO2-uitstoot van minder dan 120 gram per kilometer heeft en aan de Euro IV emissie-eisen voldoet zijn beter af. Zij blijven gevrijwaard van de gewraakte 'Congestion Charge'. Livingstone verdedigt de maatregelen: "Niemand hoeft met een benzineslurpende 'Chelsea Tractor' onze stad binnen te rijden. Met deze maatregel willen we mensen in 'groene' auto's of in het openbaar vervoer krijgen."
Plaats een reactie
Lees ook
Koopgids
Dit zijn de beste kleine auto's op de prijslijst
Mijn eerste auto
Carla kreeg op haar achttiende verjaardag een Fiat 124 cadeau van haar tante
Autotest
Dubbeltest: Kia EV6 GT vs. Zeekr 7x – Premium power voor een bescheiden budget
Achtergrond
Hoe Irmscher met een Omega-neus het leven van de Opel Manta wilde rekken
Autotest