AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Chrysler Crossfire Roadster
Chrysler besloot in Detroit de introductie van zijn nieuwe modellen met de presentatie van drie zonnige versies. Eén daarvan is de Crossfire Roadster.
Chrysler besloot in Detroit de introductie van zijn nieuwe modellen met de presentatie van drie zonnige versies. Eén daarvan is de Crossfire Roadster.
We wisten al dat hij op komst was en we hadden ook al gehoord van mensen bij Chrysler dat hij "stunning" is: de Crossfire Roadster. Dat ze gelijk hadden bleek bij de introductie van de open versie van de Crossfire. De auto heeft een zachte kap met een verwarmbare glazen achterruit. De kap verdwijnt elektrisch binnnen 22 seconden onder de de afdekking in de bagageruimte. Neemt daar overigens niet zo veel plaats in beslag, zodat er toch nog aardig wat bagage mee kan.
De grootste uitdaging voor de technici zat "m in het feit dat de auto binnen een jaar na de introductie van de coupé klaar moest zijn. Dietmar Guré, de man die verantwoordelijk was was DaimlerChrysler voor de ontwikkeling van de Roadsterkap zei dat er drie voorstellen op tafel lagen. Eén voor een targa-versie met een uitneembaar dak, één voor een coupé-cabrio en de uiteindelijk gekozen versie met de zachte kap. De coupé-cabrio is afgevallen vanwege het kostenaspect. Chrysler vond dat de Crossfire roadster daarmee te duur zou worden.
We wisten al dat hij op komst was en we hadden ook al gehoord van mensen bij Chrysler dat hij "stunning" is: de Crossfire Roadster. Dat ze gelijk hadden bleek bij de introductie van de open versie van de Crossfire. De auto heeft een zachte kap met een verwarmbare glazen achterruit. De kap verdwijnt elektrisch binnnen 22 seconden onder de de afdekking in de bagageruimte. Neemt daar overigens niet zo veel plaats in beslag, zodat er toch nog aardig wat bagage mee kan.
De grootste uitdaging voor de technici zat "m in het feit dat de auto binnen een jaar na de introductie van de coupé klaar moest zijn. Dietmar Guré, de man die verantwoordelijk was was DaimlerChrysler voor de ontwikkeling van de Roadsterkap zei dat er drie voorstellen op tafel lagen. Eén voor een targa-versie met een uitneembaar dak, één voor een coupé-cabrio en de uiteindelijk gekozen versie met de zachte kap. De coupé-cabrio is afgevallen vanwege het kostenaspect. Chrysler vond dat de Crossfire roadster daarmee te duur zou worden.
Fraai detail is dat de ruggengraat die we over de volle lengte van de coupé zien lopen nu ook is behouden bij de cabrioversie. Hij gaat door op het instrumentenpaneel, de middenconsole en zelfs de schakelpook. Wanneer de Crossfire Roadster naar Europa komt is nog niet bekend. We houden u op de hoogte.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Een nette Mercedes SLK voor 12K of zijn iets goedkopere Amerikaanse neef? SLK vs. Chrysler Crossfire
Op Zoek Naar
Voor €10.000 geniet je van open rijden met deze klassieke cabriolets
Nieuws
In het wild: Chrysler Crossfire (2004)
Klokje Rond: Chrysler Crossfire
Nieuws