AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Cadillac STS-V heeft M5 op de korrel
Voor een forse schep pk's hoef je in het zakensegment niet meer per se naar een Duits merk te kijken: de brute Cadillac STS-V komt namelijk naar ons land.
Voor een forse schep pk's hoef je in het zakensegment niet meer per se naar een Duits merk te kijken: de brute Cadillac STS-V komt namelijk naar ons land.
De Cadillac STS-V heeft een V8 met een cilinderinhoud van 4,4 liter in het vooronder. Door toevoeging van een supercharger komt het maximum vermogen uit op 476 pk. Minder dan de Duitse concurrentie: de BMW M5 heeft 507 pk en de Mercedes E 63 AMG zelfs nog 7 pk meer. Wel heeft de Cadillac met zijn 595 Nm een hoger maximum koppel dan de BMW, die het tot 520 Nm schopt.
De belangrijkste troef van de STS-V is echter zijn prijs: hij is voor 99.950 euro te bestellen, een dikke 30.000 euro minder dan de twee belangrijkste concurrenten kosten.
Ander nieuws is dat de 325 pk sterke STS met atmosferische V8 nu ook met vierwielaandrijving te krijgen is. Die nieuwe versie kost 89.450 euro.
De belangrijkste troef van de STS-V is echter zijn prijs: hij is voor 99.950 euro te bestellen, een dikke 30.000 euro minder dan de twee belangrijkste concurrenten kosten.
Ander nieuws is dat de 325 pk sterke STS met atmosferische V8 nu ook met vierwielaandrijving te krijgen is. Die nieuwe versie kost 89.450 euro.
Plaats een reactie