AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Buick Riviera: Amerikaan uit China
2
Op de autobeurs in Sjanghai laat Buick de Riviera Cojncept zien. Die is ontwerpen door het Pan Asia Technical Automotive Center in China. Dat is een samenwerkingsverband tussen General Motors en SAIC.
Op de autobeurs in Sjanghai laat Buick de Riviera Cojncept zien. Die is ontwerpen door het Pan Asia Technical Automotive Center in China. Dat is een samenwerkingsverband tussen General Motors en SAIC.
De carrosserie van de Buick Riviera Concept is geheel opgetrokken uit koolstofvezel. De auto is een zogeheten 2+2 wat betekent dat achterin een kleine achterbank geplaatst. De lengte van de auto is een riante 4,71 meter. De breedte is 1,94 meter en de auto is 1,42 meter hoog. Dé attractie van het studiemodel zijn de vleugeldeuren. Verder staat de auto op 21 inch tienspaaks wielen en de zijspiegels zijn geïnspireerd op die van Formule 1-auto's.
De concept car is voorzien van een hybridesysteem dat eveneens door General Motors en de Shanghai Automotive Industy Corporation (SAIC) is ontwikkeld. Die laatste is onder meer het moederbedrijf van Roewe en SsangYong. In 2008 gaat het hybride-systeem in productie.