AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Briljant of goedkope imitatie?
Een ding moet je het Chinese Brilliance nageven: het Chinese merk is zeer ambitieus. Met een flink modellenoffensief wil Brilliance de komende jaren Europa veroveren.
Een ding moet je het Chinese Brilliance nageven: het Chinese merk is zeer ambitieus. Met een flink modellenoffensief wil Brilliance de komende jaren Europa veroveren.
Allereerst moet dat gebeuren met de BS6, een grote middenklasser die hier een vanafprijs van rond de 23.000 euro krijgt. Geldt hier dat alle waar naar zijn geld is, of heeft Brilliance hier echt goud in handen?
Op papier heeft Brilliance de zaakjes goed voor elkaar. Porsche heeft geholpen met het chassis en Mitsubishi levert de motoren. De productielijnen zijn bovendien ontworpen door BMW, dat de Brilliance de 5- en 7-series voor de Chinese markt laat bouwen.
Qua motorisering kan gekozen worden tussen een 2,0- en een 2,4-liter viercilinder benzinemotor. De 2,0-liter levert 122 pk, de 2,4-liter motor weet er 130 pk uit te persen. De topsnelheden bedragen respectievelijk 190 en 195 kilometer per uur.
Voorlopig zit het Chinese merk nog in een beginfase. Eerst moet Brilliance een Europees dealernetwerk opzetten om überhaupt auto's te kunnen verkopen. Zo'n netwerk is er in de loop van 2009, belooft de Europese importeur.
In december wil het ambitieuze Brilliance 3000 exemplaren van de RB6 slijten op de westerse markt. Op de langere termijn zijn de doelstellingen een stuk ambitieuzer. Met hulp van het nieuwe dealernetwerk wil het Chinese merk in 2010 op de Europese markt 75.000 auto's afzetten. Hierbij moeten een kleinere sedan (de BS4) en een coupé helpen. Beide auto's komen in de loop van 2007.
Binnenkort kunt u in een rij-impressie in AutoWeek lezen of het de moeite waard is om te wachten op de komst van de Chinese prijsstunter.
Op papier heeft Brilliance de zaakjes goed voor elkaar. Porsche heeft geholpen met het chassis en Mitsubishi levert de motoren. De productielijnen zijn bovendien ontworpen door BMW, dat de Brilliance de 5- en 7-series voor de Chinese markt laat bouwen.
Qua motorisering kan gekozen worden tussen een 2,0- en een 2,4-liter viercilinder benzinemotor. De 2,0-liter levert 122 pk, de 2,4-liter motor weet er 130 pk uit te persen. De topsnelheden bedragen respectievelijk 190 en 195 kilometer per uur.
Voorlopig zit het Chinese merk nog in een beginfase. Eerst moet Brilliance een Europees dealernetwerk opzetten om überhaupt auto's te kunnen verkopen. Zo'n netwerk is er in de loop van 2009, belooft de Europese importeur.
In december wil het ambitieuze Brilliance 3000 exemplaren van de RB6 slijten op de westerse markt. Op de langere termijn zijn de doelstellingen een stuk ambitieuzer. Met hulp van het nieuwe dealernetwerk wil het Chinese merk in 2010 op de Europese markt 75.000 auto's afzetten. Hierbij moeten een kleinere sedan (de BS4) en een coupé helpen. Beide auto's komen in de loop van 2007.
Binnenkort kunt u in een rij-impressie in AutoWeek lezen of het de moeite waard is om te wachten op de komst van de Chinese prijsstunter.
Plaats een reactie
Lees ook
Nieuws
De Volvo ES90 is standaard al compleet, maar meer is leuker - Back to Basics
Nieuws
'Secondenslaap' meest onderschatte ongevalsoorzaak, ook tijdens autovakantie
Op Zoek Naar
Met deze occasions vier je de vijfpitter voor nog geen €5.000
Nieuws