Borgward nu ook in Duitsland actief
BX7 geprijsd

Het gonsde al enkele jaren door de wandelgangen, maar begin 2015 werd toch echt officieel bekend dat Borgward nieuw leven zou worden ingeblazen. Niemand minder dan Christian Borgward, de kleinzoon van Borgward-oprichter Carl Borgward, bracht het merk met hulp van Chinese investeringen van Foton Motor Company terug op de markt. Inmiddels hebben we onder meer digitaal kennis kunnen maken met een indrukwekkend studiemodel en met de BX 5 en BX 6 TS. Het begon allemaal met de BX7, een SUV die nu ook in Duitsland leverbaar is.
Borgward heeft een overeenkomst getekend met de Duitse fittersketen A.T.U. Via het 577 filialen tellende netwerk van A.T.U. zal Borgward in Duitsland de BX7 kunnen onderhouden. De verkoop vindt vooral online plaats. De BX7 komt aanvankelijk als Limited Edition op de markt en heeft een lokale vanafprijs van € 44.200.
De BX7 beschikt over een 224 pk en 300 Nm sterke geblazen viercilinder benzinemotor, een blok dat in de SUV gemiddeld 8,9 l/100 km verbruikt. De vijfzitter meet 4,72 meter in de lengte en is 1,92 meter breed. Tussen de voor- en achteras bevindt zich een afstand van 2,76 meter. In een later stadium voegt Borgward ook de BXi7, de elektrische BX7-variant, aan de Duitse leveringslijst toe.
Lees ook

Waarom Kia zoveel risico neemt op designgebied

'Autonome' taxi van Zeekr drift erop los in Zweden

Volkswagen gaat TDI Treffen organiseren

Volkswagen ID5 - Back to Basics

Zo zuinig is de Mercedes-Benz B-klasse in de praktijk

Licht dooft voor xenon: BMW was de eerste, en dit de laatste
Lezersreacties (32) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.