AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Boon en Passo: Japanse tweeling
Samenwerking Daihatsu en Toyota
In Japan zijn de Daihatsu Boon en de Toyota Passo onthuld. Het is voor het eerst dat beide fabrikanten een geheel model samen ontwikkelen.
In Japan zijn de Daihatsu Boon en de Toyota Passo onthuld. De fabrikanten wilden met deze stadsauto's een opvallende styling, goede prestaties en een lage prijs met elkaar verenigen.
Toyota en Daihatsu werken al jarenlang nauw samen. Het is echter voor het eerst dat beide fabrikanten een geheel model samen ontwikkelen. De Passo is voor Toyota de kleinste uit de stal en de Boon is voor Daihatsu de grootste onder de kleintjes.
Toyota en Daihatsu geven voor de Passo en de Boon een gemiddeld verbruik op van 1:21. Toyota en Daihatsu melden vervolgens trots, dat de uitstoot 75 procent lager ligt dan de Japanse wetgeving voor 2005 voorschrijft. Ook zou de auto bovengemiddeld veilig zijn bij aanrijdingen en zijn de Passo en de Boon standaard voorzien van ABS en EBD.
De auto"s hebben een lengte van 3,60 m en een hoogte van 1,53 m. De wielbasis bedraagt 2,44 m. Voor de aandrijving komen twee benzinemotoren beschikbaar, een 1.0 (71 pk) en een 1.3 (90 pk). De nieuwe Yaris in het voorjaar van 2005 verwacht staat op het platform van de Passo. Het design zal echter flink afwijken. De auto komt wel als Daihatsu naar Nederland als opvolger van de Sirion. Die kunnen we begin 2005 verwachten.
Toyota en Daihatsu geven voor de Passo en de Boon een gemiddeld verbruik op van 1:21. Toyota en Daihatsu melden vervolgens trots, dat de uitstoot 75 procent lager ligt dan de Japanse wetgeving voor 2005 voorschrijft. Ook zou de auto bovengemiddeld veilig zijn bij aanrijdingen en zijn de Passo en de Boon standaard voorzien van ABS en EBD.
De auto"s hebben een lengte van 3,60 m en een hoogte van 1,53 m. De wielbasis bedraagt 2,44 m. Voor de aandrijving komen twee benzinemotoren beschikbaar, een 1.0 (71 pk) en een 1.3 (90 pk). De nieuwe Yaris in het voorjaar van 2005 verwacht staat op het platform van de Passo. Het design zal echter flink afwijken. De auto komt wel als Daihatsu naar Nederland als opvolger van de Sirion. Die kunnen we begin 2005 verwachten.
Plaats een reactie
Lees ook
Vergelijkende test
Een goede plug-in hybride maken kan BYD ook al - Ford Kuga Plug-in Hybrid vs. BYD Seal U DMi
Achtergrond
Waarom Rusland nu het walhalla van Chinese autofabrikanten is
Achtergrond
Met de MG F kreeg de roadsterrevival nog meer momentum
Reportage
Zelfrijdende auto leek gecrasht maar is dankzij VW-dochter helemaal terug
Nieuws