AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW Z4 racer
BMW laat op de Autosalon van Genève de vernieuwde BMW Z4 zien. In het kielzog daarvan komt meteen een spectaculaire raceversie van de nieuwe coupé.
BMW laat op de Autosalon van Genève de vernieuwde BMW Z4 zien. In het kielzog daarvan komt meteen een spectaculaire raceversie van de nieuwe coupé.
BMW biedt de Z4 M coupé met Rennsport-Kit aan privé-raceteams aan. De fabrikant denkt dat de auto geschikt is voor langeafstandsraces zoals de Deutschen Langstreckenmeisterschaft en de 24-Stunden-Rennen die op de Nürburgring worden gehouden en de Belgische Belcar-Serie. BMW acht de Z4 uitermate geschikt voor de Nürburgring omdat veel van de ontwikkeling van de auto daar is gedaan.
De Z4 is voorzien van een 3,2-liter zescilindermotor die 400 pk en maximaal 400 Nm trekkracht levert. Het meest opvallend aan de racewagen is zonder meer de enorme achtervleugel die een breedte heeft van 1,50 meter. De Z4 is voorzien van een 120 liter grote brandstoftank en de auto weegt 1.200 kilo. De auto is vanaf mei te koop. In Duitsland kost hij 250.000 euro exclusief belastingen.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Er zijn nog maar drie BMW-modellen zonder ‘Curved Display’
Nieuws
Dit kost de BMW Z4 met M40i met handbak: bijna €16.000 duurder
Nieuws
BMW Z4: nu ook in Nederland met handbak
BMW Z4 2.0i – 2006 – 342.908 km – Klokje Rond
Praktijkervaring