BMW Z4 als M50d dankzij AC Schnitzer

AC Schnitzer BMW Z4 5.0d
AC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0dAC Schnitzer BMW Z4 5.0d
Wie graag open wil dieselen, heeft aan de BMW Z4 geen beste vriend. AC Schnitzer maakt dat goed door het M50d-motorblok in de roadster te lepelen.

BMW heeft van de Z4 alleen benzineversies in het gamma, maar volgens de Duitse tuner AC Schnitzer is de roadster prima geschikt om rond te gaan met een zelfontbrander. Dat bewijzen de creatievelingen door de Z4 met het M50d-blok te presenteren.

De 381 pk en 740 Nm die het blok er af fabriek uit stampt, is voor AC Schnitzer overigens niet genoeg. Door onder meer een herschreven motormanagementsysteem en een nieuw uitlaatsysteem is de Z4 - in de basis een sDrive 23i, hier niet leverbaar - goed voor 430 pk en 840 Nm. In 4,5 seconden lanceert de Z4 5.0d zich naar de 100 km/h. Z'n topsnelheid ligt 'ver boven de 300 km/h'.

AC Schnitzer monteert verder een sperdifferentieel en de handbak wordt vervangen voor een achttrapsautomaat. Het mechanisme van het klapdak is verwijderd, waardoor de Z4 90 kilo afslankt. Lichtgewicht 19-inchwielen halen nog eens 19 kilo extra van het totaalgewicht af. De Z4 weegt na de complete sessie 1.469 kilo.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (21) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.