BMW i8 dikker aangekleed door AC Schnitzer

Sportiever en lichter, geen extra vermogen

AC Schnitzer BMW i8
AC Schnitzer BMW i8AC Schnitzer BMW i8AC Schnitzer BMW i8AC Schnitzer BMW i8AC Schnitzer BMW i8
De BMW i8 is nog altijd springlevend. Bijna drieënhalf jaar na de introductie grijpt AC Schnitzer de Autosalon van Genève aan om hun laatste kijk op de sportieve hybride te presenteren.

Normaal gesproken leven tuners zich vooral graag uit op sportieve modellen met alleen een dikke verbrandingsmotor, maar daar denkt AC Schnitzer anders over. De hybride i8 bracht voor de tweede keer een bezoekje aan de heren en dames van het bedrijf in het Duitse Aken.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het betreft alleen uiterlijke wijzigingen. De 131 pk sterke elektromotor en 231 pk sterke driecilinder zijn ongemoeid gelaten. De aanpassingen aan het uiterlijk zijn echter niet te missen. AC Schnitzer voorzag de i8 net als eerder van een nieuwe koolstofvezel spoilerlip, sideskirts en achterspoiler. Naast een nieuwe koolstofvezel diffusor moesten ook de originele motorkap en diverse andere kleine onderdelen het veld ruimen voor exemplaren van het lichte en sterke materiaal.

Om het plaatje af te maken, drukte AC Schnitzer de neus van de i8 25 mm dichter naar de grond, en de achterkant 20 mm. De wielkasten worden gevuld door speciaal voor de i8 ontwikkelde 21-inch wielen, die volgens de tuner per wiel 4,4 kilo lichter zijn dan de originele exemplaren. Wat je na een bezoek aan de tuner kwijt bent voor het hele pakket, is nog niet bekend. Ook wat de subtiele gewichtsbesparing betekent voor de prestaties, laat AC Schnitzer nog niet weten.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.