AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bijna klaar: Audi R8 V10
56
Op de Nurburgring is al een tijdje het gejank van een Lamborghini V10 uit het motorruim van een R8 te horen. De top-R8 draait namelijk al een tijdje z'n testrondjes op het fameuze circuit. Inmiddels is het heimelijke er wel af, blijkt wel uit het feit dat Quattro GmbH de auto gewoon ongecamoufleerd voor de deur parkeert.
Audiblog.nl laat de auto op z'n website zien. Aan kleine details kunnen we zien dat we hier met iets speciaals van doen hebben. Een dikkere voorspoiler, andere sidepods en de twee dikke uitlaatpijpen onderscheiden de V10 van het model dat standaard 'slechts' een V8 FSI onder de kap heeft liggen.
Het lijkt er op dat Audi even gewacht heeft met de introductie van de R8 V10 tot Lamborghini de Gallardo LP 560-4 bracht. Voorheen zo de super-R8 de 520 pk sterke Gallardo in het vaarwater zitten, maar nu de Gallardo er 40 pk bij heeft gekregen, acht Audi de tijd rijp voor een snellere R8. De atmosferische tiencilinder uit de R8 V10 krijgt de beschikking over 525 pk. In juni 2009 kunnen we de auto in de showrooms verwachten. Eind 2009 komen er bovendien nog een R8 V8 TDI met 340 pk dieselmotor en een Spyder-versie.
Het lijkt er op dat Audi even gewacht heeft met de introductie van de R8 V10 tot Lamborghini de Gallardo LP 560-4 bracht. Voorheen zo de super-R8 de 520 pk sterke Gallardo in het vaarwater zitten, maar nu de Gallardo er 40 pk bij heeft gekregen, acht Audi de tijd rijp voor een snellere R8. De atmosferische tiencilinder uit de R8 V10 krijgt de beschikking over 525 pk. In juni 2009 kunnen we de auto in de showrooms verwachten. Eind 2009 komen er bovendien nog een R8 V8 TDI met 340 pk dieselmotor en een Spyder-versie.