AutoRAI drukbezocht

AutoRAI drukbezocht
De organisatie van de AutoRAI blikt tevreden terug op de afgelopen beurs. Afgelopen zondag sloot de AutoRAI 2005 met het traditionele claxonconcert de poorten.

De organisatie van de AutoRAI blikt tevreden terug op de afgelopen beurs. Afgelopen zondag sloot de AutoRAI 2005 met het traditionele claxonconcert de poorten.

Zondagmiddag om 17.00 uur, toen de AutoRAI was afgelopen, stond het bezoekersaantal op 460.000 mensen. Twee jaar geleden passeerden 448.017 mensen de toegangspoorten van de RAI.
Tweederde van de RAI-bezoekers geeft aan de beurs te gebruiken om zich te oriënteren op het autonieuws. Eveneens tweederde ziet de beurs als een gezellig dagje uit. Van de ondervraagden gaven 90.000 mensen aan op zoek te zijn naar een nieuwe auto.
Het gemiddelde bezoek van de beursgangers duurde 5 uur; een halfuur meer dan de 2003-editie van de AutoRAI. Volgens het bezoekersonderzoek van de AutoRAI krijgt de beurs een waardering van 7,6.