AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AutoRAI 2009 in het teken van beleving
13
De AutoRAI 2009 wordt een heus evenement, dat in het teken staat van demonstraties. Er zijn nog altijd auto's te bewonderen maar niet zoals gebruikelijk op stands van merken. In twee van de vier hallen komen auto's daadwerkelijk in actie, er vinden elke dag demonstraties plaats, in en ook buiten de RAI.
Als we de AutoRAI mogen geloven, vullen twee hallen zich met heel wat 'automotive' spektakel. Hoe dit precies wordt ingevuld, is nog niet bekend. De autoliefhebber hoeft zich dus niet meer alleen aan stilstaande auto's te vergapen, maar kan ook echt genieten van auto's in actie. In deze hallen worden ook VIP-boxen ingericht. In de andere twee hallen staan de auto's van alle deelnemende merken verdeeld over paviljoenen. De AutoRAI heeft gekozen voor een thema-opzet. Paviljoen 1 heeft als thema Ecofuture waarbij vooral milieuvriendelijke aandrijfvormen aan bod komen. Hier zullen elektrische auto's, hybrides en studiemodellen die gebruikmaken van een brandstofcel te zien zijn, maar ook verkrijgbare modellen die nu al schoner en zuiniger rijden. Bij de Familycars schitteren de MPV's en stationwagons van de diverse merken, en natuurlijk staan hier ook de meeste compacte en gewone middenklassers. In het paviljoen Adventure komen SUV's en 4x4's aan bod en ook de crossovers mogen hier staan. Likkebaarden voor de liefhebber wordt het in de categorie Sports and Luxury, waar het meest sportieve op autogebied dat in Nederland verkrijgbaar is, zich presenteert. De nieuwste modellen uit het A-segment zijn te bewonderen in het paviljoen Stadsauto's en alle cabriolets krijgen ook een eigen paviljoen.