AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AutoBizz week 46
Dank zij het succes van de Outlander en de komst van drie nieuwe modellen is de Okazaki-fabriek van Mitsubishi in midden-Japan gered van de ondergang.
Verdubbelen
Mitsubishi gaat het aantal werknemers verdubbelen in de fabriek, die nog niet zo lang geleden op de nominatie stond voor sluiting.
In de Okazaki-fabriek in centraal-Japan zal worden overgegaan naar twee shifts, wat betekent dat er 500-600 mensen extra nodig zijn om het totaal op zo'n 1.300 te brengen aan het eind van het jaar.
Mitsubishi gaat het aantal werknemers verdubbelen in de fabriek, die nog niet zo lang geleden op de nominatie stond voor sluiting.
In de Okazaki-fabriek in centraal-Japan zal worden overgegaan naar twee shifts, wat betekent dat er 500-600 mensen extra nodig zijn om het totaal op zo'n 1.300 te brengen aan het eind van het jaar.
Er zijn plannen om ook in een andere fabriek naar een tweeploegendienst over te gaan. Dit is nodig om de drie nieuwe modellen te kunnen bouwen die in het voorjaar worden gelanceerd.
Vorig jaar nog zei Mitsubishi dat de fabriek in Okazaki dicht zou moeten, maar dank zij het succes van de Oulander op de lokale markt wordt intussen de maximale capaciteit van de fabriek benut.
Opstomen
De Duitsers stomen met dieselmotoren de Am erikaanse markt op. Wat wij in Europa heel gewoon vinden, is het aan de overkant van de grote plas nog steeds niet: dieselmotoren zijn hier gemeengoed, maar in Am erika nog steeds een beladen techniek. Intussen is in 47 staten de zogenaamde Ultra Low Sulphur Diesel beschikbaar gekomen, waardoor auto's met dieselmotoren kunnen voldoen aan de strenge regels op het gebied van emissie. Mercedes haakt daar meteen op in met de lancering van de E 320 Bluetec en BMW gaat nu ook haast maken met de introductie van dieselvarianten.
Meevaller
De reorganisatie bij Mercedes-Benz gaat uiteindelijk 840 miljoen euro kosten en dat is 110 miljoen euro minder dan aanvankelijk geraamd. De vijfde grootste autofabrikant ter wereld had erop gerekend om 8.500 banen te schrappen, waarmee in totaal 950 miljoen euro gemoeid zou zijn. Intussen hebben 9.300 werknemers laten weten het bedrijf tegen het eind van dit jaar te willen verlaten. De meevaller zou te danken zijn aan de diversiteit van banen die verdwijnen en het feit dat 800 mensen op andere plaatsen binnen DaimlerChrysler werk hebben gevonden, zoals bij voorbeeld bij EADS, de aerospace groep. Van de 9.300 werknemers die vertrekken hebben 1.900 gekozen voor vroegpensioen, ongeveer 700 meer dan oorspronkelijk was gepland.
Verdubbelen
Mitsubishi gaat het aantal werknemers verdubbelen in de fabriek, die nog niet zo lang geleden op de nominatie stond voor sluiting.
In de Okazaki-fabriek in centraal-Japan zal worden overgegaan naar twee shifts, wat betekent dat er 500-600 mensen extra nodig zijn om het totaal op zo'n 1.300 te brengen aan het eind van het jaar.
De Duitsers stomen met dieselmotoren de Am erikaanse markt op. Wat wij in Europa heel gewoon vinden, is het aan de overkant van de grote plas nog steeds niet: dieselmotoren zijn hier gemeengoed, maar in Am erika nog steeds een beladen techniek. Intussen is in 47 staten de zogenaamde Ultra Low Sulphur Diesel beschikbaar gekomen, waardoor auto's met dieselmotoren kunnen voldoen aan de strenge regels op het gebied van emissie. Mercedes haakt daar meteen op in met de lancering van de E 320 Bluetec en BMW gaat nu ook haast maken met de introductie van dieselvarianten.
Meevaller
De reorganisatie bij Mercedes-Benz gaat uiteindelijk 840 miljoen euro kosten en dat is 110 miljoen euro minder dan aanvankelijk geraamd. De vijfde grootste autofabrikant ter wereld had erop gerekend om 8.500 banen te schrappen, waarmee in totaal 950 miljoen euro gemoeid zou zijn. Intussen hebben 9.300 werknemers laten weten het bedrijf tegen het eind van dit jaar te willen verlaten. De meevaller zou te danken zijn aan de diversiteit van banen die verdwijnen en het feit dat 800 mensen op andere plaatsen binnen DaimlerChrysler werk hebben gevonden, zoals bij voorbeeld bij EADS, de aerospace groep. Van de 9.300 werknemers die vertrekken hebben 1.900 gekozen voor vroegpensioen, ongeveer 700 meer dan oorspronkelijk was gepland.
Verdubbelen
Mitsubishi gaat het aantal werknemers verdubbelen in de fabriek, die nog niet zo lang geleden op de nominatie stond voor sluiting.
In de Okazaki-fabriek in centraal-Japan zal worden overgegaan naar twee shifts, wat betekent dat er 500-600 mensen extra nodig zijn om het totaal op zo'n 1.300 te brengen aan het eind van het jaar.
Er zijn plannen om ook in een andere fabriek naar een tweeploegendienst over te gaan. Dit is nodig om de drie nieuwe modellen te kunnen bouwen die in het voorjaar worden gelanceerd.
Vorig jaar nog zei Mitsubishi dat de fabriek in Okazaki dicht zou moeten, maar dank zij het succes van de Oulander op de lokale markt wordt intussen de maximale capaciteit van de fabriek benut.
Plaats een reactie
Lees ook
Designdrive BMW 6-serie E24: waarom dit de ultieme sharknose en een designicoon is
Autotest
Praktijkervaring BMW Z4 (E89): klapdak last of gemak?
Autotest
Test: Volvo EM90 - gevalletje hygge meets hightech
Achtergrond
Auto's stukmaken zodat jij dat niet hoeft te doen
Koopgids