Audi trekt stekker uit R8 E-Tron

Minder dan honderd stuks gebouwd

Audi R8 e-tron
Van de huidige, tweede generatie van de R8 heeft Audi een E-tron-versie op de prijslijsten staan. Dat zal niet lang meer duren.

Uit berichtgeving van Car and Driver blijkt dat Audi besloten heeft geen nieuwe stekker-R8's meer te produceren. In veel markten, waaronder de Nederlandse, zou de R8 E-tron nog op de markt moeten verschijnen, maar dat lijkt niet meer te gebeuren.

Van de naar verluidt zo'n 1 miljoen euro te gaan kostende stekker-R8 zouden niet meer dan honderd exemplaren gebouwd zijn. In Genève vorig jaar konden we voor het eerst aan de elektrische R8 snuffelen. Onder de kap had Audi twee elektromotoren geplaatst die in totaal 460 pk en 920 Nm naar de achterwielen stuurden, iets dat de R8 E-tron tot de enige achterwielaangedreven R8 maakte. Een actieradius van 450 kilometer zou op papier mogelijk moeten zijn.

In 2012 liet Audi-rivaal Mercedes-Benz de SLS Electric Drive zien, een stekkersporter op SLS-basis die het productiestadium uiteindelijk ook nimmer gehaald heeft.

Lezersreacties (59) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.