Aston Martin Rapide AMR gepresenteerd

Tandje harder

Aston Martin Rapide AMR
Aston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerdAston Martin Rapide AMR gepresenteerd
Aston Martin heeft de Rapide de AMR-behandeling gegeven. Deze speciale versie van de vierdeurscoupé is slechts tijdelijk leverbaar.

De Rapide is inmiddels al sinds 2010 in productie, maar dat weerhoudt Aston Martin er niet van in het model te investeren. Van de vierdeurscoupé toonde het merk in maart 2017 al een AMR Concept, een voorproefje op een door Aston Martin Racing (AMR) onder handen genomen uitvoering. Nu weten we meer over die speciale variant, de laatste AMR-versie na de Vantage AMR.

De van nieuw uit koolstofvezel opgetrokken spoilerwerk rondom voorziene Rapide AMR behoudt zijn 5,9 twaalfcilinder, een blok dat nu 603 pk en 630 Nm in plaats van 560 pk en 620 Nm sterk is (Rapide S). Met dat hart rent de gestrekte Engelse in 4,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De Rapide S doet 4,9 seconden over dezelfde klus. De topsnelheid ligt op 330 km/h.

Om al dat geweld fatsoenlijk op de weg te krijgen, staat de Rapide AMR Pro op 21-inch groot lichtmetaal, wielen waar Astons racedivisie Michelin Super Sport-banden omheen heeft gevouwen. Het merk zorgt voor betere koeling van het remsysteem, remmerij die in dit geval uit koolstofkeramische schijven bestaan. Verder legt AMR de Rapide 1 centimeter dichter boven het asfalt ten opzichte van de Rapide S. De adaptieve dempers blijven aanwezig.

AMR heeft diverse kleurstellingen bedacht waarbij de kleurcombinaties van het exterieur in het binnenste terugkomen. Aston Martin past meer koolstofvezel toe in het interieur en het merk zet een stuur op de optielijst dat lijkt op het exemplaar uit de One-77.

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.