AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin DB9 in het nieuw
8
Als er één auto een tijdloos uiterlijk heeft, is het wel de Aston Martin DB9. Toch heeft het merk bij een tussentijdse facelift ook het uiterlijk van de exoot lichtelijk geretoucheerd.
Aston Martin monteert op de DB9 nieuwe tienspaaks 19 inch lichtmetalen wielen. Verder zijn er een nieuwe grille met vijf lamellen en nieuwe buitenspiegels. Binnenin is er een nieuwe middenconsole, waarop ook de Emotional Control Unit (ECU) uit de DBS z'n opwachting maakt.
Ook onder de motorkap is er prettig nieuws: de 6,0-liter V12 krijgt 20 extra pk's. Daardoor komt het vermogen nu uit op 470 pk. Het maximumkoppel stijgt naar 600 Nm. Door deze extra kracht sprint de Engelse aristocraat nu in 4,6 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid bedraagt 306 kilometer per uur.
De DB9 is de succesvolste Aston Martin ooit: het merk verkocht vanaf 2004 meer dan 10.000 exemplaren van de luxe coupé. De levering van de vernieuwde DB9 start in de tweede helft van 2008. De Engelse prijzen zijn al bekend, maar op die voor Nederland moeten we nog even wachten.
Ook onder de motorkap is er prettig nieuws: de 6,0-liter V12 krijgt 20 extra pk's. Daardoor komt het vermogen nu uit op 470 pk. Het maximumkoppel stijgt naar 600 Nm. Door deze extra kracht sprint de Engelse aristocraat nu in 4,6 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid bedraagt 306 kilometer per uur.
De DB9 is de succesvolste Aston Martin ooit: het merk verkocht vanaf 2004 meer dan 10.000 exemplaren van de luxe coupé. De levering van de vernieuwde DB9 start in de tweede helft van 2008. De Engelse prijzen zijn al bekend, maar op die voor Nederland moeten we nog even wachten.