en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Het Chinese Arcfox, waarvan we eerder een hypercar en een SUV met de naam ECF te zien kregen, presenteert met de Alpha-T wederom een elektrische hoogpotige. Die maakt vooral indruk met z’n bereik.
Arcfox spreekt namelijk van een actieradius van dik 650 km, weliswaar onder de behoorlijk vergevingsgezinde NEDC-cyclus. Dat de auto zover komt, komt dan weer door een accupakket dat met 93,6 kWh behoorlijk aan de maat is. Met 218 pk is de Alpha-T voor een moderne EV niet overdreven krachtig, maar wel adequaat gemotoriseerd. Bovendien lijkt het vermogen afkomstig van twee elektromotoren, waardoor de wonderlijk genaamde EV over vierwielaandrijving beschikt.
De ogenschijnlijk redelijk compacte SUV ziet er volwassen uit, met een gladde, strak afgewerkte koets en een wat opmerkelijke neus. Het interieur is evenmin een inspiratieloos geheel. Een digitaal instrumentarium wordt bijgestaan door een centraal scherm dat zich uitstrekt tot recht voor de passagiersstoel. Eronder zit nog een touchscreen, dat ook nogal fors lijkt te zijn. Andere bijzonderheden zijn een opgesplitste armsteun, een ronde knop voor de rijrichting, een tweespaaks stuur en aan elkaar gesmolten ventilatieroosters.
Hoewel de informatievoorziening nog behoorlijk beperkt is, lijkt het erop dat de auto van BAIC-dochter Arcfox omgerekend zo’n €36.000 moet gaan kosten. Voor een elektrische SUV met een serieuze actieradius is dat ronduit een koopje, al is het natuurlijk nog maar de vraag of en wanneer deze auto op de Europese wegen verschijnt.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.