AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alles over de Nissan Pixo
10
Het A-segment loopt lekker. Steeds meer klanten zoeken goedkope, zuinige auto's met een lage CO2-uitstoot. Om in te spelen op die doelgroep komt Nissan met de Pixo.
De Nissan Pixo is 3,56 meter lang. Ondanks deze kleine lengte is het autootje een vijfdeurs, waardoor er toch vier volwassenen in passen. Het vermogen wordt geleverd door een 65 pk / 90 Nm sterke 1,0-liter driecilinder. Deze benzinemotor zet in combinatie met het lage gewicht van 855 kilo een verbruik op van 1 op 21,7 neer. De bijbehorende CO2-uitstoot is 103 gram per kilometer. Over acceleratiecijfers of een topsnelheid reppen de Japanners geen woord. Als één van de weinige auto's in deze klasse komt deze Nissan met de optie om de motor aan een automatische versnellingsbak te koppelen. Nissan claimt dat daar grote vraag naar is en verwacht dat ze met de Pixo de goedkoopste auto met automaat van Europa in het gamma krijgen. Van de Pixo komen twee uitrustingsniveau's beschikbaar. De goedkoopste is de Visia. Deze beschikt over stuurbekrachtiging, ABS, bestuurder- en passagiersairbags, een verstelbaar stuurwiel en vier bekerhouders. Onder andere Keyless entry, een CD-speler, elektrische ramen voor, mistlampen voor en zij airbags verrijken de uitrusting van de Acenta. Andere opties zijn ESP, airco en lichtmetalen wielen. De Nissan Pixo zal in India gebouwd worden door Suzuki.
Verder nieuw bij het Japanse merk is de Pure Drive badge. Dit debuteert op de Pixo en moet klanten helpen om de zuinigste modellen van Nissan te herkennen.
Verder nieuw bij het Japanse merk is de Pure Drive badge. Dit debuteert op de Pixo en moet klanten helpen om de zuinigste modellen van Nissan te herkennen.