AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alleen nog zescilinders voor Peugeot 607
41
We moeten ons gaan voorbereiden op een naderend afscheid van de Peugeot 607. Het programma is flink uitgedund. Alleen de dikste versies blijven bestaan en er staat nog een fraaie nieuwe V6 HDi op stapel voor het model.
Peugeot haalt de 2,0-liter dieselversie en de 2,2-liter HDI uit het 607-programma. Alleen de 3,0-liter V6 en de 2,7-liter V6 HDI blijven in het assortiment. Voor de benzineversie geldt een vanafprijs van 63.770 euro en de diesel kost minimaal 67.460 euro. Over wanneer het doek gaat vallen voor de 607, is door Peugeot nog geen beslissing genomen.
In juli van het jaar krijgt de diesel de zelfde behandeling als hij al in de Jaguar XF heeft gehad. De cilinderinhoud gaat naar 3,0-liter en het vermogen groeit tot 235 pk. De maximale trekkracht is dan voortaan 500 Nm. De nog krachtiger versie met 275 pk en 600 Nm van de XF Diesel S wordt niet in de 607 leverbaar. Ook de Citroëns C5 en C6 gaan profiteren van de update van de V6 twinturbodiesel die PSA in samenwerking met Jaguar en Land Rover ontwikkelde.
Peugeot heeft ook inmiddels afscheid genomen van de 3,0-liter benzine V6 voor de 407 sedan en SW. Door de nieuwe belastingregels ziet de Nederlandse importeur geen markt meer voor de toppers van de 407-reeks. Alleen in de 407 coupé blijft de V6 leverbaar.