AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alfa Romeo 8C Competizione Spyder aan de prijs
2
De Nederlandse Alfa Romeo-importeur heeft de prijs van de 8C Competizione Spyder bepaald. Dat de auto superexclusief is, blijkt wel uit het bedrag dat de gelukkigen moeten afdragen aan Alfa Romeo.
In ons land gaat de 8C Competizione inclusief belastingen namelijk 295.000 euro kosten. Toch staan de geïnteresserden in ons land te trappelen om een handtekening te zetten onder een koopcontract. Alfa Romeo moet de meerderheid van deze naar schatting 25 potentiële kopers teleurstellen: de Nederlandse importeur heeft met moeite tien exemplaren bij de fabrikant weten los te weken.
Liefhebbers kunnen de specificaties wel dromen: 4,7-liter V8, 450 pk en achterwielaandrijving. De Spider brengt, net als de Coupé, z'n krachten via een zesversnellingsbak met automatische koppeling op de weg loslaat. Deze bak is verwant aan Maserati's Cambiocorsa-systeem. Met de obligate flippers achter het stuur kan de bestuurder zelf de beste versnelling kiezen. De komst van de open 8C Competizione is goed nieuws voor degenen die bij de Coupé achter het net visten: zij krijgen voorrang bij de verdeling van de 500 Spiders.
De 8C Competizione hangt niet alleen de mooie jongen uit: met behulp van de windtunnel zijn alle details zo ontworpen, dat er extra neerwaartse druk is bij hogere snelheden. De open 8C heeft een extreem stijve carrosserie, door toepassing van diverse composieten. Alfa Romeo vergeet het interieur niet: ook hier veel koolstofvezel, waardoor het gewicht verder beperkt blijft.
Alfa Romeo monteert keramische remschijven, voor met een diameter van 380 mm. Achter is dit 360 mm. Standaard staat de 8C Competizione Spider op 20 inch lichtmetaal.
Liefhebbers kunnen de specificaties wel dromen: 4,7-liter V8, 450 pk en achterwielaandrijving. De Spider brengt, net als de Coupé, z'n krachten via een zesversnellingsbak met automatische koppeling op de weg loslaat. Deze bak is verwant aan Maserati's Cambiocorsa-systeem. Met de obligate flippers achter het stuur kan de bestuurder zelf de beste versnelling kiezen. De komst van de open 8C Competizione is goed nieuws voor degenen die bij de Coupé achter het net visten: zij krijgen voorrang bij de verdeling van de 500 Spiders.
De 8C Competizione hangt niet alleen de mooie jongen uit: met behulp van de windtunnel zijn alle details zo ontworpen, dat er extra neerwaartse druk is bij hogere snelheden. De open 8C heeft een extreem stijve carrosserie, door toepassing van diverse composieten. Alfa Romeo vergeet het interieur niet: ook hier veel koolstofvezel, waardoor het gewicht verder beperkt blijft.
Alfa Romeo monteert keramische remschijven, voor met een diameter van 380 mm. Achter is dit 360 mm. Standaard staat de 8C Competizione Spider op 20 inch lichtmetaal.
Wanneer de eerste exemplaren van de 8C Competizione Spyder uit de Italiaanse fabriek rollen, is vooralsnog onbekend.