Alfa 8C Competizione: volgend jaar te koop

Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C CompetizioneAlfa Romeo 8C Competizione
Achterwielaandrijving en een dikke V8 met 450 pk: het recept voor de nieuwe sportauto van Alfa Romeo.
Achterwielaandrijving en een dikke V8 met 450 pk: het recept voor de nieuwe sportauto van Alfa Romeo.
Alfa Romeo maakte pas onlangs bekend dat de productieversie van de 8C Competizione er werkelijk komt. Nu zijn meer foto's verschenen en zijn er al wat technische details bekend.
De nieuwe Alfa deelt veel van zijn componenten met de opvolger van de Maserati Coupé. Daarvan is de motor het meest opvallende voorbeeld. Het is een 4,7 liter V8 met 450 pk bij 7.000 toeren per minuut. Het maximale koppel van het nieuwe, uit aluminium opgetrokken, Maserati-blok is 470 Nm. Ook de wielophanging is gelijk aan die van de nieuwe Maserati.
De carrosserie van de achterwielaangedreven 8C Competizione is gemaakt van koolstofvezel. Ook in het interieur keert dit materiaal veelvuldig terug. De sportwagen werd ontworpen door Alfa Romeo's eigen Centro Stile en verschilt alleen in details van het studiemodel waarmee Alfa in 2003 op de IAA in Frankfurt verraste. De concept car is 4,28 meter lang, 1,90 meter breed en 1,25 meter hoog - de productieversie wijkt daar alleen in hoogte iets vanaf.
De 8C is verder voorzien van een zesversnellingsbak met vijf standen: handmatige normale en sportstand, een automatische handmatige en sportstand en een 'Ice'-stand voor als er vanaf een bevroren oppervlak moet worden weggereden. De nieuwe Alfa staat op 20 inch wielen.
Alfa Romeo's nieuwe sportauto beleeft aan het einde van de maand zijn publieksdebuut op de Autosalon van Parijs en is in de loop van 2007 te koop. Hij wordt in een oplage van vijfhonderd stuks gebouwd.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.