Abt lanceert elektrische Volkswagen Caddy
Einde deze week in de verkoop
De Volkswagen Caddy krijgt voor de eerste keer een geheel elektrische aandrijflijn. Dat gebeurt echter niet bij de ontwikkelaars in Wolfsburg zelf, maar bij huistuner Abt.
Voordat iedereen in het verweer gaat: dit is de eerste keer dat een elektrische Caddy voor de massa beschikbaar komt. Terug in 2014 kwam Volkswagen namelijk zelf al wel met een e-Caddy op de proppen. Dat concept heeft echter nooit de showrooms bereikt. Onder Abts bewind nu dus wel! De bestelbus krijgt de eervolle Abt e-Caddy naam opgedrukt. Voor de elektrische gelegenheid pakt Abt de verlengde Caddy erbij.
Dit alles gebeurt onder Abts ‘e-Line’; een tak die officieel partner is van Volkswagen bestelwagenafdeling. Dit gedeelte van de tuner is volledig aansprakelijk voor de elektrische aandrijflijn die in de bestelbus wordt gelegd. De elektromotor is goed voor een vermogen van 83 kW, de batterij is 37,3 kWh groot. Hiermee komt de Duitse ruimtepakker volgens WLTP-metingen 159 kilometer ver. Houden bestuurders de e-Caddy binnen de stadsring, dan beweert de ontwikkelaar dat de bus 167 kilometer ver komt. De e-Caddy kan overweg met een snellader. Met een maximale capaciteit van 50 kW zitten de batterijen binnen 50 minuten weer tot 80 procent vol. Aan een reguliere laadbox moet zo’n vijf uur gestekkerd worden voordat de Caddy weer aan de slag kan.
In Duitsland beginnen de prijzen voor de e-Caddy bij € 29.900. Leaseprijzen beginnen bij € 293. Vooralsnog staat er geen Nederlandse introductie op de planning. De Duitse levering begint volgend voorjaar.
Uitgelicht aanbod

Volkswagen Caddy Cargo Cargo 2.0 TDI 75pk Comfort APPLE CARPLAY/AIRCO/TREKHAAK/PARKEERHULP ACHTER/LAADRUIMTE BETIMMERING/
- 2021
- 45.578 km

Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 122pk DSG AIRCO/PARKEERHULP ACHTER/CAMERA/STANDKACHEL/LICHTMETALEN VELGEN/APPLE CARPLAY
- 2021
- 43.621 km

Volkswagen Caddy 1.6 TDI L1H1 Comfortline | R-line Grill | Leer | AppleCarplay |
- 2017
- 116.892 km
Lees ook

Praktijkervaring Porsche Taycan: eigenaren over hun elektrische Porsche

Designreview Ford Mustang Mach-E: 'met grotere wielkasten en grotere wielen beter geweest'

Dries Tuinhof heeft voor elke Simca, Talbot of Matra uit collectie een Franse plaatsnaam

Waarom de BMW Z3 Coupé in tegenstelling tot de Roadster wel direct een klassieker was

Audi A1 - Back to Basics

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (17) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.