Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI Highline (2007)

autoreview

Volkswagen Touareg
Volkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen TouaregVolkswagen Touareg

Signalement

UitvoeringTouareg 3.0 V6 TDI Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf50.600 km
KM-stand laatst79.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste maanden Touareg

  • 58.000 km

was eerst op zoek naar een XC90 maar mijn oog viel op deze voormalige duitse Touareg. goede deal en vrij compleet.
de eerste indruk is dat het een grote auto is zodra je plaatsneemt achter het stuur. Eenmaal rijdend valt op dat hij heel makkelijk te berijden is. de vering is goed in te stellen en maakt de rit zeer comfortabel. Ondenks het grote gewicht van de auto stelt de motor niet teleur.Optrekken in de sportstand (automaat) laat de auto toch naar achter hellen. Grappig gevoel. de vele extra's die vooral elektronisch zijn, maken de auto wel gevoelig. Zo werkt bij mij de side assist niet, vraagt de auto toch om de sleutel terwijl je keyless de auto start en laat de bochtverlichting het soms afweten. het gevolg is dat de dealer door het uitlezen van de compunters toch niet altijd de oorzaak weet te vinden. Binnenkort de 60K beurt en wederom de check of ze de oorzaak van de storingen kunnen achterhalen.
even wennen als je 100 liter tankt dat auto's bij de pomp later komen en eerder gaan...... het verbruik is met 1 op 8 tot 1 op 9 redelijk te noemen, al doet het tanken zeker nu toch wel pijn in de portemonnee.....

update eerste maanden

  • 79.000 km

Zo, de eerste maanden zitten erop. Ervaring? Heeeerlijke auto, verliefd op geworden en gebleven.
vrij snel moesten de remblokken worden vervangen. Ervoor gekozen om dat bij de dealer te laten doen. Kosten ca 700 euro. Duur dus. Side assist is niet opgelost. Paar uur betaald om te analyseren (uitlezen), geen oplossing. Kunnen ze niet achterhalen. Jammer, maar goed, rijden lijdt er niet onder. sleutel die niet werd herkend is opgelost door nieuwe accu. duo claxon, lage tonen defect. vervangen onder garantie. Net nieuwe banden opgelegd. Ook dure grap (18")maar in duitsland goed betaalbaar.

Overall dus goede auto, reguliere zaken als banden en remblokken als ook de grote beurt is voor zo'n auto duur, maar dat weet je.
Gebruik bij normaal gebruik en af en toe wat extra gas ;-) voor het gevoel gemiddeld 1 op 9.
liefhebbers auto, prima reis en vakantieauto maar gewoon duur in gebruik.....

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.