Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid 204pk Life Edition (2025)

autoreview

Volkswagen Tayron
Volkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen TayronVolkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)Volkswagen Tayron (2025)

Signalement

UitvoeringTayron 1.5 eHybrid 204pk Life Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW Tayron

  • 15.000 km

Sinds een half jaar rijd ik in mijn nieuwe VW Tayron. Na een enorm goede ervaring en heel veel rijplezier 7 jaar lang in mijn VW Tiguan, leek de keuze voor weer een soort Tiguan logisch.
Ik heb de proefrit in een nieuw model Tiguan (uit 2024) mogen rijden, zonder batterijen en PIEPJES! En ja hoor, hij reed weer prima. Dus graag weer zo’n fijne VW…
Echter aangezien we in dit land gedwongen worden om met zware, vervuilende batterijen rond te sjouwen, was de PEHV versie 5000 euro goedkoper. Om toch nog maar iets bagageruimte over te houden, heb ik dan maar voor de langere Tayron gekozen, die ik ook nog mooier vond.
Helaas werd ik na afleveren niet echt blij. Ineens zit de auto vol met piepjes voor vanalles en nog wat. Inmiddels heeft onze EU big brother ons opgezadeld met alle mogelijke betuttelende elektronica.
Nog erger is, dat het niet goed werkt.
De automatische cruise control houdt ook in de kortste afstand instelling tot je voorligger te veel afstand, waardoor iedereen en vanalles ervoor kruipt. Dit werkte in mijn oude Tiguan dus wel perfect.
Op willekeurige momenten krijg je een alarmistische piep en schrikbeeld op je dashboard, dat je ergens op schijnt te botsen… maar in de praktijk zijn dat geparkeerde auto’s aan de kant, tegemoet komende auto’s die je in een rechtsaf bocht tegemoet komen of anticipeer je bij rotondes en vindt hij dat te eng of zo..
Dan die irritante piepjes bij al een paar km te hard rijden (volgens die auto dan)… en diesteeds maar weer opnieuw uitgezet moet worden… moet weer van onze EU vrienden. Lekker veilig om tijdens het rijden in een of ander menu op zoek te moeten naar die knop! En dan nog erger, die snelheden kloppen dan ook nog meestal niet met de realiteit! Pfff…. Ergelijk. Overigens kunnen Renault en zelfs Audi gewoon een knop monteren of programmeren die je gewoon 2 keer hoeft aan te tikken om die boel uit te zetten… Maar VW vertikt dit gewoon..
Hebben we ook nog een systeem die in de gaten houdt of je wel op de weg kijkt en of je misschien te moe bent?!?... leuk als je vrouw je even iets laat zien en er verschijnt weer een of ander alarm!! Vreselijk.
Kortom, dit bederft mijn rijplezier al behoorlijk.
Dan.. het rijgedrag. Tsja wat krijg je als je constant 300kg rommel op de achteras hebt liggen?? Dan krijg je een soort bestelbus die niet normaal op de weg te houden is. Licht in de neus, zwabber gedrag en niet normaal door een bocht te krijgen… zelfs met speciale elektronische dempingcontrole geen echte verbetering… wat is het dan toch weer verlangen naar bvb zo’n Alfa van 1100kg..
Blijft nog een belangrijk negatief punt over. Die rot batterijen zouden je zomaar 126km ver elektrisch laten rijden… echter met maximaal 110 km/u kom ik niet verder dan 65km en dat dan bij 12 graden buitentemperatuur… Dat beloofd wat als het gaat vriezen.
Tenslotte toch nog wat positiefs. Gelukkig is de kwaliteit mechanisch en qua interieur weer fantastisch. Die is nog vertrouwd als vroeger.
Blijft het toch jammer van de elektronische bemoeizucht en zware batterijen. Als ik dit geweten had, had ik de auto niet gekocht. Maar als je als een gezapige slaaf door het verkeer wilt, lukt dat dan wel comfortabel.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Tayron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.