Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)

autoreview

Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)
Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)

Signalement

UitvoeringID. Buzz Pro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf5.400 km
KM-stand laatst19.500 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Echt een heerlijke auto

  • 5.500 km

Na een T2, drie T4's en een T5 nu in bezit van een ID Buzz. Van alle bussen heb ik ongelofelijk veel plezier gehad. Met fietsen en surfplanken er in door heel Europa, hoog op de bok, ontspannen cruisend. De Buzz is een heel andere auto, maar het principe van de "Van" is hetzelfde. Ruim, ontspannen rijden, gewoon een goed gevoel onderweg. De rust in het interieur, de wegligging en het rijcomfort staan echter op een veel hoger plan.

Sinds februari zo'n 14.000 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 18.7 kw/100 km. Zal na de winter wel wat hoger zijn, maar de meeste kilometers worden in de zomer gemaakt. Geen klachten tot nu toe, alleen het rijbereik is maar net aan. Maar misschien komt dat wel omdat mijn T5 dik 1100 km op één tank kon rijden. Nu is circa 360 km het maximum, met een reserve van 10% accu. Kan gelukkig thuis laden, was anders niet zo onbezorgd geweest. Met een gemiddelde kilowatt-prijs van 15 cent zijn de maandlasten voor "brandstof" fors gedaald.

Nabrander

  • 19.500 km

Nabrander: heb de verkeerstekenherkenning met automatische aanpassing snelheid uitgeschakeld. De herkenning is gewoon niet foutloos. Twee keer een "ingreep" op de snelweg gehad zonder enige aanleiding. Dat is gewoon gevaarlijk. Daarom ook de piep van de snelheidsoverschrijding uitgeschakeld. Zit er te vaak naast. Gelukkig kan uitschakelen definitief, hoeft dus maar één keer te doen. De ACC werkt overigens perfect, autorijden wordt zo wel heel ontspannen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.