Volkswagen ID. Buzz Pro (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ID. Buzz Pro |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 5.400 km |
KM-stand laatst | 19.500 km |
Echt een heerlijke auto
- 5.500 km
Na een T2, drie T4's en een T5 nu in bezit van een ID Buzz. Van alle bussen heb ik ongelofelijk veel plezier gehad. Met fietsen en surfplanken er in door heel Europa, hoog op de bok, ontspannen cruisend. De Buzz is een heel andere auto, maar het principe van de "Van" is hetzelfde. Ruim, ontspannen rijden, gewoon een goed gevoel onderweg. De rust in het interieur, de wegligging en het rijcomfort staan echter op een veel hoger plan.
Sinds februari zo'n 14.000 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 18.7 kw/100 km. Zal na de winter wel wat hoger zijn, maar de meeste kilometers worden in de zomer gemaakt. Geen klachten tot nu toe, alleen het rijbereik is maar net aan. Maar misschien komt dat wel omdat mijn T5 dik 1100 km op één tank kon rijden. Nu is circa 360 km het maximum, met een reserve van 10% accu. Kan gelukkig thuis laden, was anders niet zo onbezorgd geweest. Met een gemiddelde kilowatt-prijs van 15 cent zijn de maandlasten voor "brandstof" fors gedaald.
Nabrander
- 19.500 km
Nabrander: heb de verkeerstekenherkenning met automatische aanpassing snelheid uitgeschakeld. De herkenning is gewoon niet foutloos. Twee keer een "ingreep" op de snelweg gehad zonder enige aanleiding. Dat is gewoon gevaarlijk. Daarom ook de piep van de snelheidsoverschrijding uitgeschakeld. Zit er te vaak naast. Gelukkig kan uitschakelen definitief, hoeft dus maar één keer te doen. De ACC werkt overigens perfect, autorijden wordt zo wel heel ontspannen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.