Toyota Aygo X 1.0 VVT-i pulse (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Aygo X 1.0 VVT-i pulse |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 1.500 km |
Eerste twee weken
- 1.500 km
Heb de Aygo X in mei besteld omdat mijn "Oude Aygo" de 100.000km naderde en ik een goed aanbod kreeg. Verder sprak wat meer luxe wel aan.
De rijervaring met de nieuwe Aygo is positief, ligt lekker op de weg verbruik is ook helemaal in orde (1:22) De CVT bak valt me alles mee. Heb hiervoor gekozen omdat ik adaptive cruise control in combinatie met een handbak niet zo zag zitten. Invoegen op de snelweg gaat wel gepaard met een flink motortoerental. Dit moet even wennen maar als je gecontroleerd gas geeft valt dit mee.
De grootste teleurstelling van de Aygo X zijn voor mij de verkeersbordenherkenning en de connected services!
De verkeersbordenherkenning hebben ze bij Toyota helemaal niet getest ander hadden ze besloten die maar achterwege te laten. Het lijkt ook wel dat elke intelligentie mist in dit systeem. Het is meer dat ik kijk wat het systeem er van bakt dan dat ik er informatie uit kan halen. Veertien dagen kijken en vaststellen "verrek het gaat een keer goed" Het voorstel van de dealer om het uit te zetten ga ik niet volgen.
De connected services hebben na 4 keer bellen met de klantenservice welgeteld 24 uur gefunctioneerd. Toyota heeft een nieuwe app gelanceerd om de problemen met de MyT app op te lossen. Kon je in de oude app vaak nog wel de kilometerstand zien en kreeg je een bericht dat de auto niet afgesloten was, in de nieuwe app krijg je niets meer te zien.
Samengevat, de auto rijdt fijn maar de twee genoemde systemen zorgen bij mij voor ergernis.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.