Subaru Legacy 2.0 LX AWD (2000)

autoreview

Subaru Legacy

Signalement

UitvoeringLegacy 2.0 LX AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een auto die geweldig rijdt (rijeigenschappen), een auto voor een jonge vader (ruimte) en een auto van een sympathiek merk dat innovatie en betrouwbaarheid plaatst boven marketing (techniek), en dat voor een alles-inclusief-prijs die de halve ton niet overstijgt (prijs): met die vier criteria ging ik in 2000 op zoek naar een nieuwe auto.

Ik zocht dus een auto die de wegligging en de VTEC-motor van mijn vorige auto (Honda) kon evenaren en net zo betrouwbaar was, maar een stuk ruimer en zonder de muffe uitstraling van de zoveelste leasebak. Kortom, de Passats en Mondeo’s van deze wereld vielen af. Net als al in de showroom rammelende Italianen en Fransen.

En zo kwam ik uit bij de Subaru Legacy. Destijds nog slechts 44.000 gulden, voorzien van prachtig roffelende tweeliter-boxer, permanente vierwielaandrijving (daar heb je je sublieme weggedrag), megagrote kofferbak, gigantische beenruimte en prijzenwinnende betrouwbaarheid.

Na één proefrit was ik verkocht: ik begreep (en begrijp) er niets van dat er van deze auto maar enkele tientallen per jaar over de toonbank gingen. Kiest iedereen dan blind voor maar weer een Vectra? Alsof die zo veel mooier is vormgegeven dan mijn ook niet al te opvallend ogende Legacy.

Suf design of niet, de rijervaring maakt alles goed. De vierwielaandrijving maakt een enorm verschil. Leuk om in de winter iedereen te zien ploeteren: glad, hoezo glad? De grip is enorm, nooit doorslaande banden. En in de bocht - in welke weersomstandigheden dan ook - merk je het voordeel het sterkst: het is heerlijk om in een auto te rijden waar je je uit een situatie kunt redden door GAS te geven! Waarvan akte.

Toevoeging april 2003: na drie jaar mag de conclusie zijn dat de Legacy een auto is geweest die ons prima heeft gediend in de tijd dat er veel kinderspullen mee moesten. Voor vader alleen bovendien een fantastische reisauto, waarmee je veel gekke dingen kunt uithalen. Verborgen klasse.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.