Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV Business Edition Plus (2021)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia Combi

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.4 TSI iV PHEV Business Edition Plus
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf6.700 km
KM-stand laatst6.700 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Phev = wennen

  • 6.700 km

Na een uitstapje van 4 jaar in een Renault Grand Scenic weer de keuze gemaakt voor een Octavia Combi, deze keer een PHEV in Business Plus trim, raceblue.
De afwerking is top, zachte materialen, kleine naden en ziet er solide uit. Het rijden is vertrouwd, comfortabel en niet stug. Apart in combinatie met vermogen en acceleratie, hij is ronduit snel! Je zult wel een erg lichte rechtervoet moeten hebben om in de winter 40 electrische kilometers te halen. Wat ik als irritant ervaar is dat de auto iedere start weer electrisch begint, steeds handmatig naar hybride modus zetten. Dan laadt hij de accu ook redelijk vlot zelf bij met remenergie. Ruimte is voorin overweldig, achterin met voorstoel in achterste stand matig, kofferruimte is wat mindelr dan benzineversie ivm hogere bodem voor de tank, maar ruim zat. Kleine tankje van 35 liter is jammer, electrisch vangt dit niet echt op. Panoramadak is heerlijk alleen met slide-bediening wat lastig op tijd op kantelstand te stoppen. Connecten met skoda-app is een ellende, hiervoor waten een tiental pogingen nodig. Via app is ont- en vergrendelen mogelijk, voorklimatiseren (standkachel).
Zitpositie achter het stuur is prima in te stellen met prima stoelen echter ervaar ik, met 1.92, de zitting als wat kort. Met het kantelen is dit enigszins te ondervangen. Voor mijn gevoel was dit in model 2014 wat beter.
De auto is ook op benzine rijdend heerlijk stil en rustig. De traffelassist houdt icm AAC de auto rustig tussen de lijnen en op afstand van voorligger wel irritant is dat in donker en op nat wegdek de bandensporen van de voorligger als lijnen lijken te worden overgenomen, corrigeren is dan echt nodig. Verlichting is met led voor en achter glashelder en geeft goed zicht. Kortom een hele fijne en snelle auto met een paar puntjes maar tot op heden een goede ervaring!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens