Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC Business Edition (2021)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia Combi

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.0 TSI e-TEC Business Edition
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst119.500 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Skoda Octavia Combi 1.0

  • 4.300 km

Vorig jaar juni kreeg in de melding van wagenparkbeheer dat ik (ivm verwachte lange levertijden) alvast een nieuwe auto mocht uitzoeken. Bij mij kwam gelijk de flashback naar 2017 toen ik de huidige auto koos. Toen mocht ik niks selecteren uit de VW-groep i.v.m. de sjoemelsoftware. Gelukkig is dat nu verleden tijd, dus was de keuze snel gemaakt. Het moest een skoda octavia combi worden, kleur zwart.

Criteria:
- goeie stoel en zitpositie
- navi, clima en cruisecontrol.
- grote kofferbak voor de sportbeoefening.

Uiteindelijk is het de volgende keuze geworden:

- Octavia combi, Ambition Business, 1.0 benzine. 6M handbak.

Eind november werd ik gebeld door de leverende dealer Ames uit Dordrecht dat ik m kon ophalen begin december. (Afleveren kon pas in het nieuwe jaar. We hebben de auto gehaald zodat we terug naar Groningen gelijk een goeie rit konden maken. Hulde aan dealer Ames, wat een betrokken volledige aflevering. Gewoon perfect.

De eerste Kilometers:

Ik had wat recensies gelezen over de VW 3-pitters. Stotteren bij het optrekken, geluid van een scootmobiel etc.

Vanaf het moment dat ik erin ben gestapt, mn zitpositie had gevonden is het wlke dag genieten. Wat een fijne stille auto. Hij doet gewoon wat hij moet doen. Dat 3-pittertje is levendig genoeg. Trekt vlot weg (zeker in sportstand). Bij normaal gebruik hoor je de motor nauwelijks. Heel vaak als ik voor de deur parkeer, kan ik aan de toerenteller zien dat de motor loopt. Je hoort m niet.

Inmiddels in vijf weken 4300 km gereden, en geen noemenswaardige minpunten gevonden gewoon een mooie luxe auto zonder onzinnige poespas.

Heb ik dan ook minpuntjes, jazeker, maar die zijn er altijd. Voor mij geen issue:

- navi start een beetje traag op.
- elke keer opnieuw de lanedeparture warning uitschakelen.

Ik zal bij de volgende servicebeurt (30K km) weer een update geven. Zal wel na de vakantie richting Italie zijn. Ben wel benieuwd hoe het gedrag op de autobahn zal zijn. Zeker in zuid Duitsland en op de Brenner?.

We gaan het allemaal meemaken.

Update na 62K km

  • 62.000 km

Ik rij ru twee jaar in de octavia. Op 1 mega irritante storing na voldoet de auto prima. Door wisseling van baan rij ik een stuk minder kilometers dan voorheen. Maar….. gelukkig kon ik de auto
Meenemen.

Een irritante storing:

Vorig jaar tijdens de heenreis zomervakantie hield de navi het voor gezien. Kon geen routes meer laden. Hield het voorbij Oberhausen voor gezien. Verder gereden op  Maps. Wat is dat  carplay een fijn systeem. Werkt geweldig. Maar goed, terug naar de storing. Op het vakantieadres kwamen daar storingen van ABS en Tractioncontrol bij. Dus auto laten repatrieren. (Terug met een Volvo XC40, ook geen straf). Terug in NL de navi software opnieuw ingelezen. Daarna afgelopen januari op wintersport weer dezelfde malleur met de navi. Zowel dealer als lease-maatschappij stonden voor een raadsel. Uiteindelijk na 10-tallen garagebezoeken en dito leenauto’s heeft de Skodadealer in Tilburg van Mossel het gehele systeem incl. Display en boordcomputer vervangen. Het lijkt nu goed.
Dus al met al een jaartje leenauto’s testen😜. Maar…… de auto voldoet verder goed.

Komende week wordt na dik 62.000 km de originele voorbanden vervangen. Ik vind dat een hele prestatie voor all-season banden. De achterbanden hebben nog voldoende profiel.

Het blijft nog steeds een fijne stille auto met meer dan voldoende comfort en ruimte. Hoop er nog lang mee te doen. Voorlopig geen accu op de bodem😁

Einde verhaal

  • 119.500 km

Na 119500 km, totaal 26 weken aan leenauto’s is dit de derde vakantie dat we met een leenauto op vakantie gaan. Na de zoveelste elektrische storing diverse reparaties is het niet opgelost. Na 3,6 jaar valt het doek voor deze fijne Skoda. Ik vind het nog steeds een fijne auto. Maar het vertrouwen is nu wel op. Van Mossel Lease heeft altijd goed meegedacht, vanuit mij werkgever hebben ze mij een jonge station gegeven, met als optie dat ik m mag houden als hij goed bevalt. In de tussentijd wordt de skoda gefixt. En na de vakantie zien we verder. De Skoda octavia ansich niks mis mee. Maar deze heeft een complete auto aan reparaties gehad. Ik noem t pech. Zo ik weer kiern voor een Skoda. Jazeker.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.