Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Business Edition Plus (2023)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia Combi

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.0 TSI Business Edition Plus
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst3.024 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Slechte start

  • 3.024 km

Op 4 augustus de auto opgehaald bij een grote VAG dealer in Dordrecht. Het betreft een leaseauto van mijn werkgever.
De start was al slecht door verkeerde opties in de auto en de afwezigheid van de bestikkering aan de buitenzijde. Inmiddels 3 verschillende verhalen gehoord van de dealer wat hun geloofwaardigheid niet ten goede komt. Het ligt aan de bestikkeraar en dn de leasemaatschappij enz. Er lagen dakdragers in de auto die niet besteld waren en de laptopkluis was niet aanwezig. De laptopkluis lag op de andere vestiging waar ik deze heb op moeten halen. Ik moest gelijk de dakdragers inleveren helaas, want die waren voor een andere klant. De auto werd schoon afgeleverd maar had een aantal vlekken. Dus na een week de auto gewassen en in de K2 coating gezet. Glimt als een spiegel.
Na 5 weken redelijk gewend aan de auto. Weet steeds meer shortcuts te vinden om zaken uit te schakelen. Voor elke rit de lane-assist uitschakelen, wat een waardeloze veiligheidsfunctie is dit. Af en toe vergeet ik deze uit te zetten en zo ineens als ik in het midden van de rijbaan rijd begint de auto heftig aan het stuur te trekken van links naar rechts en vice versa. Op 60 km wegen zit je aan het stuur te trekken om tegenliggers te ontwijken.
Dit is geen veiligheidsfunctie meer een zelfmoordfunctie. De dealer mag deze functie niet zo zetten dat de auto de laatste instelling onthoud. Tevens bij elke start van een rit de auto op sport zetten. Het sturen gaat dan zwaarder en heeft meer gevoel. Het vermogen komt ook iets eerder en gelijkmatiger in. Door de kleine motor en korte versnellingen is het veel schakelen. De 5 sla ik altijd over. Het rijden met de adaptieve cruisecontrol is ook een negatief punt. De auto herkend de borden langs de weg en bij snelwegen met parallel banen neemt de auto telkens de snelheid van de rechtsgelegen banen aan. De auto gaat dan fiks op de rem wat voor irritatie van medeweggebruikers lijdt. Zelf schrikt je ook de vinkent...ing. Ik rij altijd 8 km boven de maximum snelheid. Na aftrek eigen afwijking en de 3 km afwijking die je daarboven ook nog krijgt en de bekeuring die je pas krijgt vanaf 4 km te hard kun je voor je gevoel nog iets doorrijden. De adaptieve cruise control schakelde de snelheid regelmatig terug naar de max. snelheid van de borden langs de weg waardoor de auto ook weer gaat remmen!!!!! Dit staat een relaxte rit zeker in de weg en is een echte irritatie.

In de kofferbak die erg ruim is vergeleken met mijn andere auto's ligt redelijk wat gereedschap waardoor de vering precies goed is. Collega's die de auto zwaarder beladen klagen over de stugheid van de vering. Bij geen belading is deze erg week.
De climate-control werkt goed maar is een drama om te bedienen. Dit kan alleen in het middenscherm waardoor je je zicht van de weg moet halen.
Sinds vanmiddag ineens een pieptoon die continue blijft piepen maar nergens een melding in de schermen te vinden. Geen idee wat het is.
Hoop dat het vanzelf overgaat anders maandag het eerste garagebezoek plannen.
Was al geen fan van VAG producten en tot nu toe is mijn gevoel terecht geweest. Ik heb geprobeerd met een frisse blik te beginnen met de auto maar deze kan mij nog niet overtuigen.
Al met al geen goede start.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.