Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst524 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf Fabia Combi 1.2 TDi Greenline

  • 524 km

Na Pasen maakte mijn vader ons attent op de uit te brengen Skoda Fabia Combi TDi, zonder BPM en wegenbelasting. Klonk aantrekkelijk, maar er kleefden nogal wat bezwaren aan:
1) het was een Skoda
2) het was een Fabia
3) het was geen 7-zitter
4) het was een kleine 3-pitter
5) vanalles om maar niet over te hoeven stappen..

VW heeft toch immers de Polo 1.2 TDi Bluemotion en die's toch veel mooier?? Maar ook kleiner, kaler, ook geen 7-zitter etc. etc..

Na een aantal berekeningen en afwegingen tóch de stap gemaakt: paps en mams hadden 'm inmiddels al besteld en als we nog langer zouden wachten, liep de levertijd zo'n beetje 2 weken per besteldag extra op. Stiekem dus toch enthousiast geworden en een besparing op wegenbelasting en brandstofkosten is niet gek anno 2010. Zwarte Fabia besteld waar standaard eigenlijk alles wat je nodig hebt, gewoon al op zit. Toch wat extra's: zwarte metallic lak, dakreling, sunset ramen, klein leerpakket en multfunctioneel stuurwiel. Wilde er ook graag een Bluetooth bij, maar dan zat je vast aan een ander pakketje en een matrix-display etc etc, waardoor het geen 350,00 kostte, maar ondertussen zo'n €. 800,00!! Optie laten vervallen, Parrot van €. 120,00 (incl extra benodigde kabel) er in, werkt perfect.

8 juli, de beide auto's worden afgeleverd, nadat we ze de dag ervoor zelf hadden volgetankt (als je 'm écht vol wilt hebben, moet je 't palletje rechts in de vulopening met een lineaaltje o.i.d. indrukken, hierna gaat er maar liefst 11 liter extra in!! Alleen doen wanneer je meteen een stuk te rijden hebt, anders is de ontluchting niet aanwezig) stonden ze onder een doek, zelfde kleur, dakreling en 1 cijfer verschil in kenteken.

1e 500 km zitten er op

  • 524 km

Vandaag de 500e km gereden en we worden steeds enthousiaster.
Wel een paar minpuntjes: Er is geen make-up spiegel te ontdekken.
De folder vermeldt een 12-voltaansluiting in de kofferbak: zit er niet in. Tip: bestel (ook al rook je niet) het rokerspakket van €. 30,00, dan schijnt er een extra stopcontact voor de sigarettenaansteker in te zitten. De auto voelt heel degelijk aan, heeft een comfortabel maar ook stevig weggedrag, geen typische eco-banden (gelukkig, hij moet immers wel fatsoenlijk een bocht door kunnen) en ik heb absoluut niet het geveol in een compacte klasse te rijden. De auto is erg compleet, dagrijverlichting, mistlampen, ESP, ASR, bandenspanningscontrolesysteem, etc. etc.. We hebben nog geen tank leeggereden, maar na 500 km gaf de tripcomputer aan dat we nog een actieradius hebben van 1.000 km!!! Ga er vanuit dat het gemiddelde verbruik nu op zo'n 1:23 zit. Is slecht te controleren, want na iedere 2 uur stilstand, reset de boordcomputer dat soort gegevens. Moet het boekje nog ff lezen of dat anders ingesteld kan worden. Na het aftanken geef ik de eerste reeële verbruikscijfers even door. Tot nu toe alleen maar lof, maar hij moet zich nog verder gaan bewijzen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.