Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

autoreview

Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda Fabia Combi GreenlineSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia CombiSkoda Fabia CombiSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi ScoutSkoda Fabia Combi Scout

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de 1000 gepasseerd

  • 1.200 km

vanaf 18 september in bezit van Skoda Fabia Greenline 1,2 tdi.
opties: maxidot; middenarmsteun; gordijnairbags(dus ook make-up spiegeltjes) elektrische ramen achter, PDC, multi stuurwiel, leder pakket, dakdragers, instaplijsten en ruberen kofferbakmat.

Auto is bijzonder goed uitgerust met zaken als abs;eps,hoa, bandenspanning, dubbele tuner etc.

Van het weekend dus de eerste rit en we zijn aangenaam verrast.
Zitpositie is goed in te stellen ( stoel verstelling en stuurverstelling). Stoelen zitten comfortabel en goed en bieden voldoende steun. Binnenruimte is op breedte na nagegenoeg gelijk aan maten van Santa Fe en voor ons als boodschappenauto en gezinsauto in het weekend meer dan voldoende ruim.
Start/Stop systeem is even wennen van hoe het werkt. Is nl onnatuurlijk om met niet lopende motor voor een verkeerslicht te staan. Maar motor springt meteen aan bij indrukken koppeling.
Prestaties van motortje zijn gewoon goed te noemen kan goed meekomen in verkeer en ook de versnelling in van 80-120 km in zijn 4 gaat rap genoeg.
Brandstof verbruik is een veel besproken thema. Verwacht zoals bij elke auto niet dat hij exact verbruikt wat de ECE-opgaves doen vermoeden. Alleen hier komt een litertje meer op de 100 procentueel natuurlijk al snel in giga-afwijking. Mij lijkt echter dat uiteindelijk een vruik tussen de 4,50=5,00 liter per 100 km mogelijk is, met gebruik van elektra en vlot doorrijden.

De keuze is vaak tussen de Polo BM. Ibiza (ST) of de Skoda met allen zelfde motor. onze overweging om te kiezen voor Skoda. Polo is te klein als gezinsauto qua kofferruimte, Ibiza ST is de mooiste combi om te zien, maar de binnenruimte valt tegen. Skoda is gewoonweg de ruimste. Qua Prijs ontlopen de Ibiza en de Fabia mekaar niet zozeer bij gelijke uitvoeringen.

Inmiddels de 1000 op de teller gezien en ben nog steeds verrast door de auto. Alles functioneert en werkt goed ook zonder rammeltjes. Motorgeluid is binnen in te verwaarlozen.
Na 717 km moest er 39 liter diesel in ( 5,50 l op 100). In middels zie ik het gemiddelde verbruik met iedere 100 km verder teruglopen (5,10 l op 100). Dus dat gaat goed komen. Rijstijl van ons is om iets harder te rijden dan maximale snelheid die is toegestaan. Ik ga dus niet met 90km per uur vervelend doen op de snelweg. Schakelindicator werkt ook goed, alleen kun je naar ons gevoel soms iets onder toeren rijden, maar ook dat begint al beter te gaan met de kilometers.

Wat mis ik nu in deze auto: meerdere 12V stopcontacten en de verlichting voor de achterin. Gisterenavond nog de spullen van de kinderen van de achterbank halen ( dvd speler etc) en dan mis je het licht.

Tot over een tijdje maar weer.

2500 gepasseerd.

  • 2.800 km

Wat valt er nu te vertellen nu we inmiddels een kleine 50 uur hebben doorgebracht in de auto. De motor is erg stil. Zakeijk rijd ik een Chrysler 300 C 3,5 V6 en die vind ik bij 120 km/u toch meer motorlawaai produceren. De radio Swing verdient een dikke pluim qua geluid en bedieningsgemak.
Brandstof verbruik laatste tank 42 liter op 775 km. Hiervoor een keer in Belgie getankt, maar toen steeg het brandstof verbruik. Volgens de 2e teller zit ik nu op een gemiddeld verbruik van 5,10 liter per 100 km. Zal dus nog wel wat zakken met de tijd. Op dit moment verder op zoek naar winterbanden.
Tot nu dus zeer tevreden over de auto en een brede lach na het tanken. Met de Santa Fe was het 450 km en 90 euro afrekenen en nu is het 775 km en 48 euro afrekenen.
Tot over een tijdje.

  • 5.000 km

Inmiddels de 5000 km gezien op de teller. Gelukkig op tijd winterbanden gemonteerd (Bridgestone). Hierdoor geen enkel probleem gehad met de sneeuw en ijs. Zelfs niet in Zuid-Limburg waar rond de kerst toch 30 cm sneeuw lag.
Verbruik is inmiddels opgelopen naar 6 liter per 100 km. Zal wel vooral aan de winterse omstandigeheden liggen en feit dat we op de snelweg ook doen wat je moet doen snel rijden (130 km).
Zitpositie vind ik niet ideaal, ben niet echt tevreden met de stoelen en inderdaad je krijgt ook een zere rechter knie van het harde plastic van de middenconsole.
De bagageruimte is van een geweldige inhoud. Ik heb er echt al een hele hoop in kunnen leggen en nog steeds past alles.Ook het omklappen en opklappen is snel gedaan. Afwerking is dan wel iets knullig 20 cm meer stof had er dan beter uitgezien.

1e beurt gehad

  • 10.000 km

Inmiddels 260 euro lichter voor het eerste jaarsbeurtje. Raar verhaal wel longlife olie verkopen en teglijkertijd maar 1 jaar of 15.000 km kunnen rijden. Dit terwijl in duitsland bv wel gewoon 30.000 of 2 jaar gereden mag worden. Mij zien ze dus na de garantieperiode niet meer terug.
Verder stortingen dat er een lamp kapot zou zijn wat niet is en de achterklep ging niet meer van de vergrendeling bij openen portieren. Wel allemaal opgelost onder garantie, maar toch..
Bijf het nog steeds een lelijke auto vinden, kan er maar niet aan wennen. een geluk ik rij er bijna niet in. Stoelen vind ik veel te kort en de versnellingspook is veel te kort.
Maar goed de auto bevalt vaste kosten zijn 28 euro per maand aan casco dekking en voor de rest wat diesel erin gooien. Hij lust trouwens wel heel veel gemiddelde komt uit op 6,40 l/100 km.
Ratio wint van emotie in crisistijd. Inmiddels wordt auto nog maar beperkt gebruikt waardoor km nu langzamer op de teller komen.
Tot 2014 in ieder geval plezier en daarna zien we wel weer verder.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.