Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Skoda
  • Fabia Combi

Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

autoreview

16
Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)
Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
20 september 2010 om 10:52
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de 1000 gepasseerd

  • 1.200 km
  • 20 september 2010

vanaf 18 september in bezit van Skoda Fabia Greenline 1,2 tdi.
opties: maxidot; middenarmsteun; gordijnairbags(dus ook make-up spiegeltjes) elektrische ramen achter, PDC, multi stuurwiel, leder pakket, dakdragers, instaplijsten en ruberen kofferbakmat.

Auto is bijzonder goed uitgerust met zaken als abs;eps,hoa, bandenspanning, dubbele tuner etc.

Van het weekend dus de eerste rit en we zijn aangenaam verrast.
Zitpositie is goed in te stellen ( stoel verstelling en stuurverstelling). Stoelen zitten comfortabel en goed en bieden voldoende steun. Binnenruimte is op breedte na nagegenoeg gelijk aan maten van Santa Fe en voor ons als boodschappenauto en gezinsauto in het weekend meer dan voldoende ruim.
Start/Stop systeem is even wennen van hoe het werkt. Is nl onnatuurlijk om met niet lopende motor voor een verkeerslicht te staan. Maar motor springt meteen aan bij indrukken koppeling.
Prestaties van motortje zijn gewoon goed te noemen kan goed meekomen in verkeer en ook de versnelling in van 80-120 km in zijn 4 gaat rap genoeg.
Brandstof verbruik is een veel besproken thema. Verwacht zoals bij elke auto niet dat hij exact verbruikt wat de ECE-opgaves doen vermoeden. Alleen hier komt een litertje meer op de 100 procentueel natuurlijk al snel in giga-afwijking. Mij lijkt echter dat uiteindelijk een vruik tussen de 4,50=5,00 liter per 100 km mogelijk is, met gebruik van elektra en vlot doorrijden.

De keuze is vaak tussen de Polo BM. Ibiza (ST) of de Skoda met allen zelfde motor. onze overweging om te kiezen voor Skoda. Polo is te klein als gezinsauto qua kofferruimte, Ibiza ST is de mooiste combi om te zien, maar de binnenruimte valt tegen. Skoda is gewoonweg de ruimste. Qua Prijs ontlopen de Ibiza en de Fabia mekaar niet zozeer bij gelijke uitvoeringen.

Inmiddels de 1000 op de teller gezien en ben nog steeds verrast door de auto. Alles functioneert en werkt goed ook zonder rammeltjes. Motorgeluid is binnen in te verwaarlozen.
Na 717 km moest er 39 liter diesel in ( 5,50 l op 100). In middels zie ik het gemiddelde verbruik met iedere 100 km verder teruglopen (5,10 l op 100). Dus dat gaat goed komen. Rijstijl van ons is om iets harder te rijden dan maximale snelheid die is toegestaan. Ik ga dus niet met 90km per uur vervelend doen op de snelweg. Schakelindicator werkt ook goed, alleen kun je naar ons gevoel soms iets onder toeren rijden, maar ook dat begint al beter te gaan met de kilometers.

Wat mis ik nu in deze auto: meerdere 12V stopcontacten en de verlichting voor de achterin. Gisterenavond nog de spullen van de kinderen van de achterbank halen ( dvd speler etc) en dan mis je het licht.

Tot over een tijdje maar weer.

2500 gepasseerd.

  • 2.800 km
  • 31 oktober 2010

Wat valt er nu te vertellen nu we inmiddels een kleine 50 uur hebben doorgebracht in de auto. De motor is erg stil. Zakeijk rijd ik een Chrysler 300 C 3,5 V6 en die vind ik bij 120 km/u toch meer motorlawaai produceren. De radio Swing verdient een dikke pluim qua geluid en bedieningsgemak.
Brandstof verbruik laatste tank 42 liter op 775 km. Hiervoor een keer in Belgie getankt, maar toen steeg het brandstof verbruik. Volgens de 2e teller zit ik nu op een gemiddeld verbruik van 5,10 liter per 100 km. Zal dus nog wel wat zakken met de tijd. Op dit moment verder op zoek naar winterbanden.
Tot nu dus zeer tevreden over de auto en een brede lach na het tanken. Met de Santa Fe was het 450 km en 90 euro afrekenen en nu is het 775 km en 48 euro afrekenen.
Tot over een tijdje.

  • 5.000 km
  • 11 januari 2011

Inmiddels de 5000 km gezien op de teller. Gelukkig op tijd winterbanden gemonteerd (Bridgestone). Hierdoor geen enkel probleem gehad met de sneeuw en ijs. Zelfs niet in Zuid-Limburg waar rond de kerst toch 30 cm sneeuw lag.
Verbruik is inmiddels opgelopen naar 6 liter per 100 km. Zal wel vooral aan de winterse omstandigeheden liggen en feit dat we op de snelweg ook doen wat je moet doen snel rijden (130 km).
Zitpositie vind ik niet ideaal, ben niet echt tevreden met de stoelen en inderdaad je krijgt ook een zere rechter knie van het harde plastic van de middenconsole.
De bagageruimte is van een geweldige inhoud. Ik heb er echt al een hele hoop in kunnen leggen en nog steeds past alles.Ook het omklappen en opklappen is snel gedaan. Afwerking is dan wel iets knullig 20 cm meer stof had er dan beter uitgezien.

1e beurt gehad

  • 10.000 km
  • 21 november 2011

Inmiddels 260 euro lichter voor het eerste jaarsbeurtje. Raar verhaal wel longlife olie verkopen en teglijkertijd maar 1 jaar of 15.000 km kunnen rijden. Dit terwijl in duitsland bv wel gewoon 30.000 of 2 jaar gereden mag worden. Mij zien ze dus na de garantieperiode niet meer terug.
Verder stortingen dat er een lamp kapot zou zijn wat niet is en de achterklep ging niet meer van de vergrendeling bij openen portieren. Wel allemaal opgelost onder garantie, maar toch..
Bijf het nog steeds een lelijke auto vinden, kan er maar niet aan wennen. een geluk ik rij er bijna niet in. Stoelen vind ik veel te kort en de versnellingspook is veel te kort.
Maar goed de auto bevalt vaste kosten zijn 28 euro per maand aan casco dekking en voor de rest wat diesel erin gooien. Hij lust trouwens wel heel veel gemiddelde komt uit op 6,40 l/100 km.
Ratio wint van emotie in crisistijd. Inmiddels wordt auto nog maar beperkt gebruikt waardoor km nu langzamer op de teller komen.
Tot 2014 in ieder geval plezier en daarna zien we wel weer verder.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Skoda Fabia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Skoda Fabia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

INFO
Skoda
Skoda
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Active (5D/5H)
€ 339
Stel samen ▸
Arval
Arval
Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Ambition (5D/5H)
€ 342
 
Skoda Fabia in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline Businessline

    Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline Businessline

    • 2011
    • 129.300 km

    € 5.350

    Skoda Fabia 1.2i Ambition Wagon 3 MND GAR AIRCO PDC ELEK RAMEN

    Skoda Fabia 1.2i Ambition Wagon 3 MND GAR AIRCO PDC ELEK RAMEN

    • 2012
    • 153.797 km

    € 5.750

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline Businessline (Trekhaak / Climate / Cruise / Navi)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline Businessline (Trekhaak / Climate / Cruise / Navi)

    • 2012
    • 253.219 km

    € 3.990

Meer Skoda Fabia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Škoda Fabia (nieuw: Monte Carlo)

    45
    • 16 februari 2022

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Skoda Fabia specificaties
  • Skoda Fabia occasions
  • Skoda Fabia video's
Advies en informatie
  • Skoda Fabia tests
  • Skoda Fabia gebruikersreviews
  • Skoda Fabia index
PREMIUM
Fiat Qubo 1.4 vs. Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - Occasiondubbeltest

Fiat Qubo 1.4 vs. Skoda Fabia Combi 1.2 TSI - Occasiondubbeltest

Met de kleinste net naar de kleuterschool en een tweede op komst wordt die driedeurs Corsa...

Lees meer
 

Skoda Fabia reviews

  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

    • 3 november 2020
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

    8
    • 8 augustus 2019
  • Skoda (2011)

    • 19 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

    2
    • 24 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline Businessline (2011)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline Businessline...

    • 27 februari 2017
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

    • 8 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

    Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2011)

    5
    • 28 oktober 2013
meer reviews
Afscheid duurtester - Skoda Fabia RS Combi

Afscheid duurtester - Skoda Fabia RS Combi

72

Zie je een Skoda Fabia Combi dan is dat negen van de tien keer een zuinige Greenline. Wij reden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Business Edition (2020)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia op boevenjacht

    Skoda Fabia op boevenjacht

    20
    • 21 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2012)

    Skoda Fabia 1.2 TSI 63kW Ambition (2012)

    3
    • 9 maart 2022
  • Autotest
    Test: Skoda Fabia

    Test: Skoda Fabia

    40
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)

    Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 70kW Greentech...

    2
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Skoda Fabia als sportief aangeklede Monte Carlo

    Skoda Fabia als sportief aangeklede Monte...

    16
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Skoda laat sportieve Fabia Monte Carlo zien

    Skoda laat sportieve Fabia Monte Carlo...

    17
    • 2 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    11
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda en Cupra

    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda...

    115
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business Edition Plus (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business...

    • 28 april 2022
  • Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015 – 425.042 km - Klokje Rond

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015...

    • 12 april 2022
  • Skoda Karoq - Rij-impressie

    Skoda Karoq - Rij-impressie

    57
    • 11 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden