Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

autoreview

Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline (2010)

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.2 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst660 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De éérste bevindingen

  • 660 km

In april heb ik na een proefrit gemaakt te hebben in een VW Polo Blue Motion, de stap gezet om deze Skoda Fabia te bestellen. De proefrit in de Polo beviel me wel. Toch kwam er bij mij twijfel en na verloop van tijd heb ik nog een proefrit gemaakt in de Fabia Greenline, tot mijn verbazing vond ik deze zelfs nog wat lekkerder rijden dan de Polo. De Fabia reed wat vlotter. Sinds 1 week ben ik inmiddels in het bezit van mijn eigen Fabia. De auto bevalt mij prima. Ik heb inmiddels 660 km afgelegd en heb vandaag voor het eerst getankt, verbuik 4,5 ltr/100 km. Valt mij niet tegen omdat ik nog aan het inrijden ben. De auto kan goed meekomen in het verkeer, het start stop systeem werkt erg goed in de stad, na het uitschakelen wordt de auto weer vlot gestart zodra de koppeling wordt ingedrukt. Ook op de provinciale weg en op de snelweg kan deze wagen goed meekomen. Het is geen racemonster, maar daar heb ik de auto ook niet voor gekocht. Het schakelen verloopt soepel. Ook het geluid vind ik meevallen, bij het optrekken hoor je wel de diesel, maar als deze inmiddels op de juiste snelheid is, hoor je de motor nauwelijks. Het zijn eerder de banden en het windgeruis wat opvalt. Het maxidot display vind ik erg mooi uitgevoerd, veel informatie uit af te lezen en past perfect bij de swing radio. Ook het parkdistancecontrol systeem werkt goed, wordt mooi weergegeven op de radio. De zit positie is voor mij ook perfect, de middenconsole zit mij absoluut niet in de weg, de stoelen vind ik ook fijn zitten, zelfs op de lange afstand. Verder ben ik nog te spreken over de ruimte, de kofferbak is ruim met veel ruimte onderin, dit omdat er geen reserve wiel wordt meegeleverd. Eigenlijk ben ik hier geen voorstander van, maar ja, toen ik de meerprijs van ong. € 200,- voor een reserve wiel hoorde, heb ik het er maar op gewaagd. De dashboardkastjes, de zijvakken in de voorportieren en achter de stoelen zijn ruim genoeg. Ook de bekerhouders zijn goed uitgerust. Een flesje blijft goed staan. Dit was in mijn vorige auto wel anders. De achter passagiers kunnen ook goed zitten, zelfs achter de berijdersstoel is plaats genoeg voor een volwassen persoon. Jammer dat er bezuinigd is op de brillenhouder en de make-upspiegeltjes, krijg nog wel eens te horen van mijn vriendin dat zij deze mist. Verder is zij ook erg tevreden over deze auto.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.