Seat Ibiza 1.4 Good stuff (2010)

autoreview

Seat Ibiza 1.4 Good stuff (2010)

Signalement

UitvoeringIbiza 1.4 Good stuff
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst8.250 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste indrukken

  • 25 km

na 3 jaar in een kinderdagverblijf/werk/huis auto te hebben gereden, wilde ik eens iets anders.
Puur op uiterlijk gekozen voor een emotion rode 5 deurs Ibiza.
In deze goodstuff uitvoering zit alles erop en eraan ( behalve Climate-control).
het rijden met een 85 pk/1000 kilo zware auto valt me erg mee.
de motor houd erg van toeren , maar kan ook redelijk schakel-lui gereden worden.
Het enige detail wat ik mis is een temperatuur indicatie.
" als de motor op temperatuur is kun je rustig naar de 5500 toeren" aldus de dealer - maar hoe zie je dat he' .
maar goed - als dat alles is wat we de komende 3 jaar te klagen hebben......
Stoelen zijn prima - veercomfort uitstekend - en naar mijn mening een heel geslaagd dashboard ( zeker vergeleken met de daihatsu)

1e tankbeurt

  • 685 km

De eerste kilometers lopen lekker weg onder de bandjes.
auto zit prima ( 1m87 - ruimte zat) en klinkt erg goed.
schakelen gaat precies en makkelijk.
de remmen hadden ongeveer 100 kilometer nodig om goed te gaan werken - tot die tijd flink moeten trappen!
de benzinemeter is ietwat optimistisch , bij halfvol gaf de boordcomputer aan dat er nog 190 kilometers gereden konden worden.
aangezien er met het eerste deel van de 45 liter al 465 kilometer gereden was - ff naar de pomp gereden.
30 liter erbij ( zo'n 1 op 15 ) is dus al 2/3 leeg.
evengoed prima score voor een auto die nog moet inlopen.
De Bt telefoon voorziening werkt erg goed - de voice control had alleen wat moeite met "store" en vulde nog een four in.
maar zoals bij alles - een flinke stemverheffing maakt indruk!
-na de eerste forse regenbuien vallen een paar dingen op
positief - de achterruit blijft erg schoon , ook op een blubberweg...
negatief - de dorpels zijn erg breed en het lijkt wel of ik bij het in en uitstappen met de broekspijp 1 schoon stukje maak...
er blijft daar erg veel vuil liggen.
ander detail wat me opvalt - de ruitenwisser werkt prima, alleen "trekt"de linker wisser het weggeveegde water weer een cm of 2 terug op de ruit. Bij flinke regen heb je dus een flinke A-stijl om te ckecken.
de 2e tankbeurt ( 90 km op de klok) leverde een verbruik op van 1 op 14.2 - dit na een voornamelijk met korte ritjes gevulde week.
al met al een heerlijk rijdende en comfortabele auto.

het eerste parkeergarage kado...

  • 1.745 km

vandaag was het dan eindelijk zover- het nieuwe is eraf...
iemand was zo vriendelijk om zijn deur even lekker tegen de mijne te rammen.
vanaf nu is de Ibiza dus aan de passagierskant voorzien van het eerste deukje.
Het rijden gaat nog steeds erg lekker - auto begint lekker "los"te komen, schakelt erg soepel en zeker.
natuurlijk ga je met 85 Pk geen "burnout"bij het stoplicht maken
maar lekker vlot rijden doet hij!
Even olie gepeilt - geen drup eruit zo te zien, prima dus.
De remmen zijn al een stuk beter als in het begin , maar er moet nog steeds flink druk worden gezet om stevig te remmen.
( dit in vergelijking met een japanse lichtgewicht natuurlijk)
Handrem en middenarmsteun zijn geen vrienden van elkaar - maar dat is dan ook het enige punt wat ik kan bedenken dat ergonomisch niet goed voor elkaar is.
het verbruik ( stevig rijden 1:12.7 - rit met afstand 1:16.4 )
op naar de 2500 km.

alles lekker

  • 8.250 km

Ik rij natuurlijk bijzonder weinig in de Seat. Maar alle gereden kilometers zijn erg prettig.
De " jaarbeurt " bracht geen gekke dingen aan het licht, en ik heb zelf ook geen reden tot klagen.
De auto is in de loop van het gebruik gemiddeld 6.6 liter/100km gaan verbruiken.
De auto nodigt dan ook niet echt uit om stoplichtsprintjes te doen.
Comfort is prima - dagelijks gebruiksgemak is hoog.
Af en toe een gek geluidje van de Airco is het enige negative wat ik zou kunnen verzinnen - verder alleen maar plezier van.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.