Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA Plus (2011)

autoreview

Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA Plus (2011)

Signalement

UitvoeringIbiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst6.950 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste impressie

Ik rijd hem nu een week, dus het is misschien niet allemaal even eerlijk.
Maar voor een eerste indruk denk ik dat ik er toch wel genoeg kilometers mee gemaakt heb (de teller staat nu op 800)

Er waren voor mij drie redenen om een andere auto te kopen. Hiervoor reed ik een VW Polo uit 2000. Een automaat met 1.4 benzinemotor.
1) De nieuwe auto moest behoorlijk zuiniger zijn. In de VW haalde ik gemiddeld 1:16 met hoofdzakelijk snelweg onder de banden. Gezien de huidige brandstofprijzen en het feit dat ik veel meer ben gaan rijden werd me dat toch te gortig. Dit was voor mij een belangrijk argument om naar een nieuwe auto uit te kijken. Ook een diesel zou interessanter zijn. Ik rijd momenteel ongeveer 45.000 km per jaar. Met een auto die 1:16 rijd is dat iedere week tanken. Benzine is dan erg prijzig.

2) De Polo begon technisch toch wel langzaam richting het einde te gaan. De versnellingsbak en motor begonnen toch wel langzaam te laten merken dat ze meer verzorging nodig gingen hebben. Voordat er dus erg grote kosten aankwamen wilde ik er dus ook al afscheid van nemen. Uiteindelijk heeft de Polo 195.000 km gereden. Ik heb (in de 165.000 die ik er mee afgelegd heb) eigenlijk maar één keer problemen gehad. Mijn carterontluchting zat vol smurrie en dat was afgelopen winter bevroren waardoor de pakking van de carterontluchting eruit kwam en ik behoorlijk wat liters olie kwijtraakte. De carterontluchting heb ik toen compleet laten vervangen en sindsdien weer probleemloos gesnord. Dit was bij 185.000km, maar ik had het idee dat er de komende tijd wel eens meer van dit soort dingen konden komen. Dus weer een reden om over te stappen

3) Ik wilde meer comfort. Hoewel we in Nederland nu niet echt gruwelijk hete zomers hebben, wilde ik wel airco. Ik zit toch 15/20 uur per week in de auto en inmiddels begon ik airco toch echt wel te missen. Cruise control had ik al (achteraf in laten bouwen in de Polo en dat was één van de beste beslissingen) en elektrieke raampjes zaten er ook wel op, maar de rest zou nieuw zijn.

Ik was vooraf eigenlijk geïnteresseerd in een Ford Fiesta. Ware het niet dat dat dashboard ongeveer dezelfde lay-out heeft als de controlekamer van Starship Enterprise. Ik kijk best graag naar dingen als Star Trek en Star Wars, maar hoef er in de auto toch niet mee geconfronteerd te worden. Daarnaast had ik bij de oriëntatie ook niet echt het gevoel dat ik door de Ford-dealers in de regio serieus genomen werd. Bijvoorbeeld uiteindelijk wel een afspraak hebben kunnen maken voor een proefrit. Maar zij zouden bellen zodra de auto die ik wilde rijden binnen was. Ik moet dat telefoontje nu nog krijgen. Ik was echter ook al serieus met de Seat bezig, dus pech voor Ford.

In eerste instantie wilde ik bij Seat voor een Style met wat opties extra gaan. Totdat ik opeens over de Copa Plus las en voor iets minder geld zelfs nog getinte ruitjes achter bijkreeg. Kleine misser van de dealer, ik vond dat ik daar vooraf toch ook wel op gewezen mocht zijn. Maar verder ben ik erg tevreden over de dealer hoor. Kom ik later nog op terug.

Waarom de Seat?

Ik ben op zich niet de drukste persoon ter wereld. Ik zocht ook een auto die daar op aansloot. Ik wilde wel iets moderners dan de Polo, maar het hoefde nu geen vooruitgang naar een design van 2020 te worden. Gewoon hedendaags, maar niet te opvallend. Het huidige model VW Polo zou een optie geweest zijn. Maar ik ben inmiddels 33 en wil me toch nog wel een beetje jong voelen en ik vond het design van de huidige Polo iets te conservatief. De Ibiza was dan toch net iets speelser. Maar dit is aan de buitenkant. Dat is leuk voor de buitenwereld, maar ben eerlijk; daar zie ik meestal zelf niets van.

Het dashboard beviel meteen. Het was niet te idioot druk, alles zat wel op de goede plaats en het straalde ook wel rust uit.
De zit was ook goed; de stoelen zaten stevig, waren voldoende instelbaar en gaven voldoende steun. Mijn rug is niet al te best en voor het perfecte zou een op maat gemaakte stoel ideaal zijn, maar de standaard stoel beviel uitstekend. Het was geen 'Franse fauteuil' zoals je wel eens in Renault of Peugeot tegenkwam. Zo'n stoel waar je instapt, eerst drie kwartier wegzakt en als je eruit moet dan heb je bijna nog een hele berguitrusting nodig.

De ruimte achterin (de kofferbak) zou een behoorlijk sprong vooruit worden vergeleken met mijn Polo. Ik houd best van een lekker muziekje en had in mijn Polo dan ook een berg speakers en een subwoofer. De speakers zou ik afscheid van nemen, maar de subwoofer moest blijven. In de Polo slokte dat ding ongeveer de helft van de kofferruimte op. Ik ben fotograaf en sjouw soms best behoorlijk wat mee. In de Polo kon niet alles achterin, in de Seat dus wel. En da's wel zo lekker als je bijvoorbeeld ook nog iemand mee moet nemen.

Maar buiten de kofferbakruimte wilde ik ook een vijfdeurs. Bij parkeren als het erg smal was, was het vaak opletten met de deuren van de Polo. Het leken soms wel complete zeilen die openzwaaide. Kleinere deuren was eigenlijk het grootste argument van een 5 deurs plus ook om de achterbank makkelijker toegankelijk te hebben (heel soms neem ik namelijk heel veel mee of moeten we met drie man op pad)
En de vijfdeurs zag er mooier uit dan de drie deurs. Waarom dan geen ST zal je denken. De ST werd me weer net te groot. En uiteindelijk moet ik ook aan de knaken denken.

Maar inmiddels was ik wel verliefd op de Seat en was de Ford ook niet meer in het achterste van mijn hoofd aanwezig. We gingen voor de Seat.

Ik had in eerste instantie proefgereden in een 1.4 benzine. Ware het niet dat ik me bedacht dat ik dat niet moest gaan doen. Zoals ik al eerder vermelde rijd ik momenteel 45.000 per jaar en even rekenen toonde aan dat er met een diesel behoorlijk wat geld te besparen viel. Ik vond de 1.6 wel leuk, maar dat werd met te duur. Het zou dan een 1.2 TDI moeten worden. Dus wilde ik ook daar in proefrijden.

Kort daarvoor had ik ook al in 'zo'n eco-ding' gereden. Ik heb een week in een gehuurde C3 gereden. Die sloeg ook af bij het stoplicht en als ik op en neer naar Duitsland ging, dan gebeurde dat maar liefst 5 keer. Verder was het honderden kilometers snelweg, dus het nut van een start-stopsysteem zag ik niet zo in. Maar goed, het verbruik van de 1.2 TDI sprak me wel heel erg aan. 75 paardenkrachten klinken niet zoveel tegenwoordig, maar dat boeit me weinig. Ik vertrek eigenlijk altijd wel op tijd en kom op de snelweg zelden boven de 120 km/h uit. De Polo had net zoveel vermogen en ik had ook niet de behoefte aan meer. Het is wel leuk, maar nodig?

De proefrit verliep naar verwachtingen. Ik had wel verwacht dat de 1.2 wat rumoeriger zou zijn, maar bij constante snelheden viel me dit wel mee. Aangezien ik meestal op de snelweg zit, verdiende dat de aandacht en dat was prima te doen.

Qua accessoires sloot de Copa plus aan bij al mijn wensen. Buiten een standaard Style, wilde ik toch al een climatronic en USB-aansluiting en carkit. Dus waarom niet voor de Seat Ibiza Copa Plus 1.2 TDI Ecomotive?

En verleden weekend werd ik gebeld door de dealer om een afspraak te maken. In eerste instantie voor afgelopen zaterdag, maar dit moest dan wel voor 12 uur. Aangezien ik die vrijdagavond ervoor nog een voetbalwedstrijdje in Limburg moest bezoeken en ik weet dat ik dan pas op zijn vroegst om 2 uur in de nacht in bed stap, vond ik dat achteraf toch niet zo handig.
Later nog even gebeld en gevraagd of dat naar de vrijdagmiddag kon, en dat was geen probleem. Kon ik op zaterdag toch uitslapen. Ook belangrijk.
Van mijn Polo de subwoofer nog even losgetrokken en afgegeven zodat die ingebouwd zat als de auto geleverd werd en het laatste weekje wachten kon beginnen.

Afgelopen vrijdag was het dus zo ver. Eindelijk. Na een week of acht te hebben moeten wachten kon voor mij het rijden in mijn eerste hagelnieuwe auto gaan beginnen. De levertijd viel me alleszins mee hoor. Mij was verteld zo'n acht tot tien weken en dit waren er dus acht. Ik had erop gerekend in de eerste week van mijn vakantie (in september) pas mee te kunnen gaan rijden, nu is dat dus drie weken eerder.

Iets over de klok van twee uur was ik bij de dealer. De auto stond netjes in de showroom en ik zag de poetser er net de laatste hand aan leggen. Onderweg terug naar de showroom was de auto namelijk het slachtoffer van een of andere meeuw geworden. En dat kon natuurlijk niet op een nieuwe auto. Daarnaast moest het reservewiel er nog in, maar dat was in de ochtend nog niet binnen.
Ik vond het belangrijk om een volwaardig reservewiel te hebben. In Groningen staan en midden in de nacht met je thuiskomertje een hotel op moeten zoeken omdat je niet meer thuis kunt komen is geen optie. En zo'n reparatieset (wat er oorspronkelijk bij zit) vind ik ook geen lekkere gedachte. Echter is hij met een reservewiel af fabriek ietsjes te zwaar om nog binnen de milieuregels te vallen. Vandaar dat dit achteraf moet. Tijdens alle paperassen met de verkoper kwam de monteur het echter netjes in de auto leggen. De uitsparing is er namelijk wel, dus mijn laadbodem is nog steeds vlak. En ik kan bij een lekke band gewoon van wiel ruilen en weer een week verder crossen.

Toen de auto door de verkoper naar buiten reed, bleef er echter een klein plasje achter in de showroom. Het was geen olie, maar ook geen gewoon water. De verkoper wilde er toch naar laten kijken, dus ik ging zonder nieuwe Seat weer weg. We hadden tegen de klok van vijf uur weer afgesproken, dan zou er die middag nog naar gekeken worden.
Om half vijf was ik terug en het bleek dat er bij de buis van de vulopening van de koelvloeistof een rubber kapot was. Hierdoor was er wat koelvloeistof uitgelopen. Gelukkig was dat dus verholpen.
Ik was helemaal klaar voor de eerste kilometers met de nieuwe auto.

Nu werd ik die vrijdagavond naar Limburg gereden, dus de eerste echte verre kilometers zouden moeten wachten tot zondag. De zaterdag zou alleen 'rondom huis' zijn in dat dorp waar ik woon. Maar tijd genoeg om te 'spelen' met de nieuwe dingen, de stoel naar smaak in te stellen en de auto in te richten. De aflevering was erg compleet. Onder andere reservelampjes werden bijgeleverd, evenals de gevarendriehoek, gereedschap, maar bijvoorbeeld ook twee life-hammers. Maar het moest dus allemaal wel een plekje krijgen. Net als mijn reservebril, mijn cd's, en meer van dat soort zaken. Alle (hoop ik) niet vaak nodig hebbende dingen zoals de krik, de reservelampjes en dat soort zaken, pasten nog prima bij het reservewiel. De gevarendriehoek kon achter een speciaal elastiek in de kofferruimte en de dingen die ik wel nodig heb zijn voor netjes verdeeld.
Ik ben er een uurtje mee bezig geweest, maar hij was ingericht.

De carkit instellen was een fluitje van een cent. Waar mijn vorige radio (een losse Pioneer) de telefoon moest zoeken was het nu andersom. En dat werkte toch wel fijner. Maar ik kon dus ook bellen via de auto. Enig nadeel (kan dit anders?) is dat alles in de Ibiza voor wat betreft de carkit Voice-controlled is. Ik wil eigenlijk gewoon een lijst met namen en dan op een knop drukken om te bellen. Misschien kom ik dat nog tegen, anders ga ik toch op de telefoon drukken denk ik. Hopen dat oom agent het niet ziet.

De vrijdag maar een paar kilometers gereden, de zaterdag niet veel anders. Aan het begin van de zondag stond de teller totaal nog niet eens op vijftig. Dat zou die dag gelukkig wel anders worden. Ik moest voor twee voetbalwedstrijden richting Groesbeek en Cuijk. Genoeg tijd om eens in de gaten te houden wat het verbruik bijvoorbeeld doet.
Toen ik wegreed bij de dealer stond het resterende bereik op een schamele 400km te gaan nog en dat was toch niet echt de bedoeling. Maar gaandeweg werd dat steeds meer en meer. En uiteraard rolden de kilometers in de tussentijd onder de banden door. Momenteel (300km op de teller) geeft die indicator alweer ruim 600km te gaan aan.

Bij 110 km/h loopt de auto heerlijk rustig. Volgens het boekje mag je de eerste 1500km maar 2/3 van de topsnelheid rijden, dan zit gewoon 120 er dus niet in. Maar met 110 op de cruise control loopt hij ongeveer 2000 rpm en dat zijn er toch 1000 minder als in de Polo. Veel stiller. Je hoort windgeruis en meer niet. Afhankelijk van het asfalt hoor je de banden praktisch ook niet.
Wat een oase van rust. In de auto zitten is voor mij soms echt even bijkomen en uitrusten. Natuurlijk moet je achter het stuur wel opletten, maar in mijn hoofd ben ik dan minder hectisch met van alles en nog wat bezig.
Muziekje erbij en rijden maar.

Maar geen muziek via de USB. Op mijn usb-stick geeft hij een foutmelding. Hier kwam ik zaterdag al achter. Eerst alle muziek er nog even afgehaald, de stick geformatteerd en alles weer teruggezet, maar nee. Het werkte niet. Van de week eens een andere stick proberen. Anders toch even bellen. Maar CD's luisteren is ook geen straf. De subwoofer staat nog iets te hard, dus dat moet ik nog even terugschroeven. Dat is natuurlijk ook weer zo gepiept.

Wat de auto belooft, is natuurlijk zuinig rijden. Dus, zeker in het begin, zit je daar op te letten. Echt iets zinnigs kan ik er niets over zeggen. Ik heb nu 300 km gereden en dus nog niet getankt. Ik ben nog niet eens halverwege de tank.
Ik denk dat het ook nog wel een paar tankbeurten duurt voordat ik echt iets zinnigs kan zeggen over het gemiddelde verbruik. De meter in de auto zit net iets onder de 5 liter per 100km gemiddeld.
Onderweg, op de cruise control, zit je toch regelmatig naar de boordcomputer te staren wat je verbruik op dat moment is. Afhankelijk van het wegdek varieerde dit tussen de 5.5 liter per 100 km bij een beetje omhoog, tot 2 liter bij licht naar beneden. Over het algemeen, met radio en airco aan, zat het rond de 4.5 liter per 100 kilometers. Dat zou, met de 45 liter tank, een bereik van 1000 kilometer zijn. Da's dus gewoon maar eens in de twee weken tanken in normale weken en anders iedere week. Vergeleken met de Polo wel een verademing. Daar rees ik met enige regelmaat twee tanken in de week leeg. En een volle tank scheelt toch ook weer 30 cent per liter. Maar 5 liter per 100 km is 1:20. Ik mik uiteindelijk op 1:23 gemiddeld. We gaan het zien.

Het schakelen is wennen. De Polo was een automaat. Toch wel heerlijk om zonder te schakelen te hoeven rijden. Maar een automaat op de Ibiza werd me te duur (het zou dan ook geen 1.2 tdi meer kunnen zijn)
Maar op zich valt het bij mij wel mee. Het gros van het rijden gebeurd op de snelweg en schakelen hoeft daar in theorie niet.

Maar dit is Nederland en hier rijden we niet echt door natuurlijk. Als je een vrachtwagen in moet halen, dan is het kennelijk voor een bepaald gedeelte van de Nederlanders met een rijbewijs toch een hele opgave om daar met een normale snelheid voorbij te rijden.
D'r zijn genoeg mensen die van 120 km/h vaart minderen tot 110 of 100 km/h om dan die vrachtwagen langzaam voorbij te rijden.
Is er dan iets te zien aan zo'n ding? Zijn die mensen bang dat als die vrachtwagen naar links komt, de schade met 100 kleiner is dan met 120? Ik snap dat niet.

Maar het gevolg is natuurlijk wel dat het achteropkomend verkeer in de remmen kan en dat een auto of 15 verder terug alles 90 rijd.
De Seat maakt dan toch wel te weinig toeren om in de vijfde versnelling weer naar 100 te acceleren. Even terugschakelen dus.

Het accelereren gaat met wat geluid. Het blijft een driecilinder, het blijft een kleine motor. Maar zoals ik al eerder vertelde, als hij constant rijd, is hij bijna niet te horen. Zalig.

Aankomend bij de eerste voetbalwedstrijd afgelopen zondag toch wel een klein beetje teleurgesteld. Het ritje verliep vlot en snel en het was over met de pret; ik moest parkeren en aan het werk. Ik wilde eigenlijk nog wel even rijden. In de rust van die wedstrijd toch weer een stukje kunnen rijden en na de volgende wedstrijd kon ik me alweer verheugen op de rit naar huis.
Natuurlijk vielen er wat regendruppels tijdens de wedstrijd. Het regende niet door, dus het was alleen stof wat neergeslagen was, met als gevolg dat de mooi trackgrijze kleur was veranderd in een camouflagepatroon. Beetje balen, maar dat lost wat water extra van de week wel weer op.

De rit naar huis liep ook weer op een teleurstelling uit toen ik thuiskwam; weer parkeren terwijl ik eigenlijk nog wilde rijden.
Tja, je kunt immers geen 24 uur per dag achter het stuur zitten, maar vooralsnog wil ik dat wel.

Tot zover de eerste indruk. Zoals je misschien hebt gemerkt, ben ik niet zo kort van stof. Dank als je tot hiet bent gekomen met lezen.

Qua beoordeling nog even de opsomming

Comfort: 5 sterren
De opties op de auto zijn voor mij ruimschoots voldoende om me met alle gemakken van a naar b te rijden

Prestaties: 4 sterren
Toch een beetje rumourig en ook bij lage toerentallen soms toch even terugschakelen

Betrouwbaarheid: 3 sterren
Gebruikerskosten: 3 sterren
Ik rij de auto net een paar dagen en vind het niet kunnen om nu al te zeggen of het goed of slecht is.

Twee en een halve maand verder

  • 6.950 km

Even een krote updat, ik moet nu toch wel kunnen zeggen dat de auto ingereden is, nietwaar.

Hij bevalt nog steeds naar alle tevredenheid. Waar ik hem in eerste instantie voor had gekocht, minder kosten per km en meer comfort, wordt in alle opzichten gehaald.

Ik ben een beetje een verbruiksfreak. Dat dan weer wel. Ik probeer toch zoveel mogelijk km's uit een tank te halen en iedere keer tanken is dat weer een verbazing dat het toch weer zuiniger kon.

De verbruiksmeter in de auto komt toch iedere keer weer iets zuiniger uit. Gisteren zelfs met een gemiddelde van 1:26 naar huis gereden. Wind mee of tegen scheelt enorm, net als de stoplichten mee of iedere keer tegen (waarom heb ik ze meestal tegen?)

Stadsverkeer laat je bij lange na niet in de buurt komen van de fabrieksopgave. Je haalt het msischien op rondwegen, als je 50 of 70 kunt rijden op de rondwegen. Maar zodra het binnenstedenwerk wordt, met veel dingen als drempels en optrekken afremmen voor ander verkeer en regelmatig stilstaan bij het stoplicht, dan zit ik rond de 1:17. Dat is toch wel iets anders. Maar gelukkig is het gros van mijn kilometers snelweg.

Cruise-control op 100 en laat maar rollen. Ik vertrek altijd goed op tijd en kom eigenlijk nooit in de problemen ook al rijd ik geen 120 km/h.

Het start/stop-systeem is heerlijk bij het stoplicht. Geen zacht schuddende auto en het is stil. Wel vervelend als je eerste bij het stoplicht bent, dan ben je eigenlijk net niet snel genoeg weg voor het andere verkeer. Ook werkt het systeem niet als de motor echt koud is. En dan zuipt hij natuurlijk diesel.
Wat soms wel vervelend is, is als je stopt en uitstapt. Als de auto afslaat bij het stoppen, dan springt deze niet meer aan als ik de koppeling intrap. Geen idee of dit normaal is, maar het is me een paar keer overkomen bij het openen van een poort.

In het beginleek de motor wat harder te brommen dan dat hij nu doet. Een soort kloppend geluid als de motor wat lage toeren liep lijkt te zijn verdwenen. Het rauwe is er af en dat maakt het prettiger.

Qua onderhoud tot op heden nog geen schokkende dingen meegemaakt. Ik kreeg één keer een melding van een defect lampje, maar ik kon het niet ontdekken. Toen ik het contact weer aanzette was het lampje ook uit. Toch geen rare voorbode?

Binnenkort wel voor het eerst naar de garage. De tijd voor winterbanden komen er weer aan. De gemaakte afspraak wordt iedere keer niet gehaald ivm werken in het buitenland. Maar dat komt wel goed. Ik moet inmiddels meer laten doen via de dealer.

Er is namelijk een of andere kunstenaar geweest die het nodig vond om mijn linkerachterportier van een ca. 30 centimeter lange alternatieve striping te voorzien. Als die eikel nu eens gewoon zijn naam en adres er in had gekrast, dan kon ik daar nog aankloppen. Of beter, als hij gewoon met zijn fikken van mijn auto was afgebleven... Vervelend, op zijn zachtst gezegd.
Er was ongetwijfeld een tijd geweest voor 'het eerste krasje', maar ik had daar liever zelf de schuld van gehad en niet zo'n stomme vandalisme. Maar dit wordt binnenkort ook wel weer hersteld.

Ik heb in de tussentijd ook een offerte voor een standkachel laten maken. Maar dit wordt me te gortig. Voor ca. 2000 euro hoef ik in de winter niet meer te krabben en is mijn interieur voorverwarmd. Lijkt me heerlijk, maar is me te duur. Dit komt er helaas dus niet in. Het is crisis en ik kan zoveel knaken niet aan een dergelijk systeem niet uitgeven. Een honderd of 12 had ik nog wel gedaan, maar nu niet.

Qua comfort mis ik mijn automatische versnelling nog steeds uit mijn Polo. Maar ja, dat wist ik van tevoren. Andere dingen zoals de regensensor, de betere zit en het betere verbruik maken dat wel weer goed hoor.

De carkit is zo onpraktisch als wat, als het om bediening gaat. Een gesprek voeren gaat prima. Ik hoor alles wat er gezegd wordt en ik word ook verstaan. Dat is natuurlijk belangrijk. Maar iemand bellen via het voice-operation-systeem is een crime. Ik grijp nog gewoon naar mijn telefoon om het nummer te zoeken en het handmatig te draaien. Gaat veel sneller en makkelijker.
Hier maakt Seat echt een missertje; ik wil een telefoonboek in mijn display om doorheen te scrollen.

Ik heb destijds gekozen voor een 5 deurs. Ik sta vaak vrij smal geparkeerd en de kleinere deuren is toch wel iets prettiger. Ook met het vervoeren van veel spullen is het wel makkelijker dat de achterbank beter bereikbaar is. Een goede keuze volgens mij.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.