Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA (2011)

autoreview

Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA (2011)

Signalement

UitvoeringIbiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bij de zoektocht naar een kleine, comfortabele zuinige diesel is de keuze gevallen op de Seat Ibiza 1.2 TDI Copa. Dit is geen ecomotive zoals in de titel staat; mijn Ibiza heeft 99g co2 uitstoot ipv 89g en dus geen gesloten grille of start-stop systeem.

Het comfort in de Ibiza bevalt mij zeer goed; de zetels zitten zeer goed, voldoen steun ook zijdelings. Om achteraan te zitten ben je wel best niet groter dan 1m80, maar dat kan je vooraf wel raden. De kofferruimte vind ik ook groot genoeg, indien gewenst kan je in een handomdraai de achterbank plat leggen zodat je meer laadruimte hebt.

De rij-eigenschappen bevallen mij ook goed, het onderstel is niet te hard, maar ook niet te zacht. Je hebt een behoorlijk direct stuurgevoel, bochten nemen is aangenaam. Je weet natuurlijk dat je niet de snelste ben aan het stoplicht, maar qua hernemingen valt het allemaal wel goed mee vind ik. In lage toeren is de motor dood, maar eens je je daaraan aanpast lukt het wel goed. Als je de schakelindicator volgt moet je wel vroeg opschakelen, zolang je op constante snelheid rijdt is dit te doen, maar eens je wil versnellen moet je toch terug een versnelling lager.

Een opmerkelijk detail vind ik het geluid van de motor. Bij koudstart hoor je deze, maar eens warm veel minder. Dit alles maakt mijn overstap van een 2 liter benzine naar een 1.2 diesel toch aangenaam. Qua betrouwbaarheid en gebruikskosten moet ik nog wat afwachten, maar ik hoop hier toch nog veel plezier aan te beleven.

Eén groot nadeel aan de wagen, hij wil nooit stoppen met rijden. Ik doe er graag eens een extra toertje mee ;-) ...

Bij de eerste tankbeurt lag het verbruik op 4,96 liter per 100km. Ik ben benieuwd of dit nog wat zal dalen. Wel regelmatig gebruik van de airco gezien de nazomer.

De manuele airco en de radio-cd-mp3 laten zich zeer makkelijk bedienen en werken goed. Ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit van de geluidsinstallatie!
Ook de rolgeluiden vallen goed mee, momenteel rijd ik op 15" Ingenia velgen met Dunlop SP sport 01 banden, naar de winter toe komen dat 14" stalen velgen onder met winterbanden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.