Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line (2008)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Tech LineRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst14.719 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 14.719 km

Na slechts een jaar in de Focus gereden te hebben, die best beviel want die had genoeg extra's, mocht ik ivm de groei van het bedrijf een andere auto uitzoeken, wat een luxe.

En het maandleasebedrag ging ook nog eens omhoog. Dus een shortlist gemaakt, met daarop ook MPV's.

Wat stond erop:

Ford S-MAX (ietsie te duur in de lease, maar wat een bak!)
Ford C-MAX (klein zittingen te kort naar mijn smaak, wel strak onderstel)
Ford Mondeo (erg duur in de lease, dash nogal plastic fantastic)
Renault Laguna (fraai, erg fraai, maar voor mijn lengte te krappe instap)
Citroen C5 (ook zo'n fraai stukje frans design, maar ook hier krappe instap)
Renault Scenic (altijd erg prettig gevonden als model, maar was zeker niet eerste keuze)
VW Passat (sedan en variant, maar dealer in Lelystad was niet echt behulpzaam, kom binnen 3 man achter de receptie, niemand die op mijn binnenkomst reageert, treurig maar waar! De verkoper die uiteindelijk tevoorschijn kwam, was een persoon die niet verder kwam dan alleen wat folders uit het schap te trekken en aan mij te overhandigen, jammer dus geen VW, wat een afknapper, wilde wel graag een Bluemotion)
Toyota Verso (knappe diesel, best rap, maar zit niet lekker met mijn lengte)
Citroen C4 P en GP (fraai, duur erg duur als je wat wil hebben)

Dus naar in van alles gereden te hebben, binnen gelopen bij de plaatselijke Renault dealer voor ons prive auto, ook een Renault, met de verkoper aan de praat geraakt. En mij laten overhalen in de Scenic te gaan zitten. Dat zat goed. Proefrit geplanned, gezin meegenomen, heb 2 kids. En dat paste er allemaal makkelijk in. Proefrit was ook in een 1.5DCI een Bus Line.

Beviel prima. Offerte bij de leasemij opgevraagd en keuze is gevallen op een 1.5DCI Tech Line. Zit meer dan genoeg luxe in, rijdt voor zo'n grote bak best goed. Tja het is niet zo strak als een Ford Focus, die naar mijn mening het beste onderstel in zijn klasse heeft. En ja de Scenic is niet een auto uit de D klasse, maar dat maakt mij nou niet zoveel uit. Ik wilde ruimte hebben, veel ruimte. Ik ben niet klein, en in de meeste auto's pas ik niet fatsoenlijk achter het stuur, ivm met mijn lange benen. En de jongste is net een jaar en dan sleep je nog een halve inboedel mee, en dan wil ik niet passen en meten en eindeloos schuiven met de ruimte.

Prijs van de leasemij bleek heel goed te zijn, past prima in het maanbedrag, wel een trekhaak erbij genomen. En toen was het alleen nog de kleur uitzoeken. Dat is Beige Cendre geworden, er rijden al zoveel zwarte, blauwe, grijze auto's rond, dus tijd voor wat anders.

Nu bijna 15000 kilometers verder, en het bevalt mij uitstekend. Ruimte zat, zicht rondom prima, ook door het enorme glazen panoramadak wat erin zit. Xenon lampen, geven een lekkere hoeveelheid licht. Mijn oudste riep in het begin zelf enthousiast dat hij rechtop kon lopen in de auto.

De diesel is wel wat traag in de eerste versnelling, duurt even voordat de turbo erin komt, net of ie bijna doodvalt. Had de Ford ook, misschien wel iets van die moderne diesels, weet het niet. Het is niet storend, als je het maar weet.

En het is id geen stoplichtsprinter, maar dat kan je ook niet verwachten van een auto van rijklaar een slordige 1500kg en met de luchtweerstand van een mooie gladde baksteen.

Problemen, niets, geen rammeltjes, geen kraakjes. Glazen dak fluit wel wat bij hogere snelheden, maar dat neem ik voor lief. Het irriteert niet, anders had ik hier er wel anders over geschreven.

Het verbruik is nog niet wat de fabriek afgeeft, maar ik realiseer inmiddels een gemiddelde van 5,1ltr op de 100km. Dus bijna 1 op 20 en dat met een 60ltr tank, geeft dat een lekker relaxed bereik.

Binnenkort meer nieuws over deze voiture.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens