Peugeot 307 XT 1.6-16V (2005)

autoreview

Peugeot 307 XT 1.6-16V (2005)

Signalement

Uitvoering307 XT 1.6-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf23.300 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Door een verandering van baan kreeg ik weer eens de kans om een lease auto te gaan rijden. Aangezien ik de eerste twee maanden veel kilometers moest maken hebik dit met beide handen aangegrepen. Het werd dus een Peug 307, nieuw model, hatchback, zwart. Om te zien vindt ik het best een mooie auto.

Motorisch gezien is deze peugeot geen wonderkind. Het is feitelijk net als de rest van de auto, een maaltijd zonder zout. Alles doet het en alles wat je nodig hebt zit erop, maar er zit weinig smaak aan. De 1,6 motor doet z’n werk zonder luidruchtig te zijn, maar je moet ook geen sprintje willen trekken. Het vreemde is is dat er onder de 3000 rpm bijna niets gebeurt. Een tussen sprintje met lagere toeren is er dus niet bij. Je moet de auto altijd goed op toeren houden om er een beetje snelheid uit te halen.

Qua interieur heb je verder weinig te klagen. Op deze auto zit een ingebouwde RDS4 radio, airco, twee armsteunen voor, radiobediening aan het stuur en cruisecontrole. Opzich dus niets te klagen. Het voelt echter wel allemaal erg plastic aan. Vooral het middenconsole is gemaakt van te goedkope materialen die ook nog eens een beetje los zitten.

Het rijden doe je zogezegd in stilte, maar de handeling van de auto is niet altijd om over naar huis te schrijven. Vooral het onderstuurgedrag, dus het doorglijden over de banden is erg hinderlijk. De peug voelt in het stuur gewoon doods aan en is zeker geen rijders auto.

Ik denk dat de peugeot waar voor zijn geld biedt. Voor een relatief zacht prijsje zit het meest erop en eraan. Je rijdt dan echter wel in een 12 in een dozijn auto zonder gevoel.

Gelukkig kan ik de Peug weer de deur uit doen aangezien ik een Saab 9000 turbo (200 pk) heb gekocht. Eindelijk weer een echte auto!

PROBLEMEN

In eerste instantie leek het allemaal wel goed te gaan, maar na een paar weken doemden er toch wat problemen op. Het meest allemaal kleine storingen en onvolkomend heden. Maar het irriteert op den duur toch.

Een keer een electrische storing van het koelsysteem gehad, waardoor er een klep dicht bleef zitten zodat de motor niet meer gekoeld werd en binnen een paar minuten te warm werd. Afgesleept dus.

Verder viel het verbruik van zo’n auto toch een beetje tegen. Ik ben een vrij stevige rijder, maar vaak haalde ik toch de 1 op 11. Dat vind ik veel voor zo’n auto.

Verder probleemloos gereden.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.