Peugeot 307 XSi 1.6 HDiF 16V 110pk (2006)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XSi 1.6 HDiF 16V 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een half jaar niet helemaal probleemloos in een ’oude’ 307 XS 2.0 HDI 90 pk te hebben gereden eindelijk de knoop doorgehakt en toch voor de nieuwe 307 gegaan.

De keuze is gevallen op de XSI uitvoering met een 110 pk diesel, als extra nog het pack visibilite en de geintegreerde bleutooth-carkit erbij genomen.(deze carkit werkt overigens erg goed) De auto is uitgevoerd in de standaard kleur gris hurricane, samen met de mooie 17 inch lichtmetalen wielen geeft dit een erg chique uitstraling.

De met half leer beklede stoelen zitten perfect en de witte wijzerplaten met chroom omrand zien er erg leuk uit. De nieuwe climate control is overigens veel beter dan in de oude 307.

Heb gekozen voor een 110 pk. Motor is geen echte hardloper maar snel genoeg. Als je in de auto zit heb je overigens niet het gevoel dat je in een diesel rijd, motor is heerlijk stil.
Verbruik van de eerste 1000km is 6.5 liter op de 100 km.

PROBLEMEN

De eerste 1000 km zijn erg soepel verlopen, geen problemen geconstateerd.

Moet nog wel terug naar de dealer, de aansluiting voor de Ipod op de RD4 radio zijn ze vergeten te monteren.

==> update: Intussen terug geweest naar de dealer voor de ipod aansluiting, dit is echter niet gelukt, aangezien de bleutooth-carkit een port bezet houd. Afgelopen vrijdag hebben ze nieuwe software van de importeur gehad waarmee ze dit probleem waarschijnlijk mee kunnen verhelpen.

Verder rijdt de auto nog erg lekker, nog geen problemen gehad, motor begint ook iets zuiniger te worden (of het ligt aan mijn rijgedrag) 6.0 liter op de 100 km.

==> update: Al een tijdje geleden dat ik iets heb gepost, auto rijd nog steeds als een zonnetje, nu ruim 42000 km op de teller en nog geen probleem gehad. De ipod aansluiting zit er ook al lang en breed in. Dit is overigens het enige punt waar ik niet tevreden over ben, kwaliteit is ondermaats. Verbruik van de auto wordt ook steeds beter, al moet je dan wel je voet in bedwang houden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.