Opel Astra Stationwagon Executive 1.7 CDTI 110pk (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.7 CDTi 110pk ecoFLEX Ess. |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 73.200 km |
KM-stand laatst | 76.000 km |
Aanschaf nieuwe auto
- 73.200 km
Na bijna 2 jaar een Fiat Punto Evo te hebben gereden, wilde ik weer een echte auto. Een auto waar je lekker mee op vakantie kan gaan.
Het is een Executive versie met o.a.;
- Cruise control
- Climate control
- Navigatie
- Sportstoelen (half-leer)
- 16 inch Lichtmetalen velgen
- Licht / Regen sensor
- Privacy glass (getint glas) achter
- Zelf dimmende binnenspiegel
Een Opel Astra Station heeft een riante kofferruimte en ik vind het de mooiste auto in het C segment.
Je merkt gelijk dat je te maken heb met een kwalitatief beter in elkaar zittend voertuig dan de Fiat die ik hiervoor had. De deuren slaan mooi dicht en alles is nog punt gaaf.
Ik hoop dat ik hier een langere tijd plezier van kan beleven.
Aanstaande woensdag (29-7) ga ik hem ophalen en zal mijn eerste bevindingen na 1000km laten weten.
Eerste kilometers
- 76.000 km
Na het ophalen van de Opel Astra bleef 1 van de remblokken hangen tegen de remschijf. Dit is direct opgelost door de remblok eruit te halen, beetje bij te slijpen en de geleider in te vetten met kopervet.
Afgelopen week heb ik mijn eerste lange rit gemaakt naar Polen dit ging prima en ben erachter dat de auto super goed in de bochten ligt. Waar ik bij mijn Punto evo voor een bocht moest afremmen en last had van overhellen gaat deze auto zonder af te remmen en overhellen door de bochten.
Ook valt op dat de auto stabiel is op de snelweg, bij de meeste auto's heb je last van corrigeren bij wind of langs een vrachtwagen rijden. Hier heb je bij de Opel Astra helemaal geen last van.
Je merkt dat ze bij Opel hebben ingezet op rijeigenschappen en iets minder op comfort, de auto is namelijk wat hard, maar met 15inch winterbanden gaat het denk ik wat beter.
Het schakelen in de auto gaat bij een koude motor iets hakerig, maar wanneer hij warm is gaat hij vloeiend door de versnellingen heen.
De trekkracht van deze krachtbron is geweldig, je geeft gas en de auto gaat zonder moeite van 1500 naar de 3500 toeren en je hebt niet het idee dat hij enige moeite heeft om zich voort te bewegen in de bergachtige omgeving.
Het gemiddelde verbruik over 2000 kilometer ligt op 5,4 liter per 100km. Dit is met een snelheid van continu 120 tot 130.
Wel valt me op dat de motor af en toe iets schokt bij de continu 2000 toeren (2x tijdens de rit).
Het geluid in de auto is een echte beleving, kraakhelder geen vervormingen en een lekkere volle bas.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren