Opel Astra 1.6i GLS (1995)

Opel Astra

UitvoeringAstra 1.6i GLS
Bouwjaar1995

Even een review over mijn eerste auto. In 2005 had ik al eerder plannen voor een auto. Na een tijdje rondgekeken te hebben viel mijn keuze op een Astra F 1.6 GLS (handgeschakeld). Aangezien we thuis nog een Astra thuis hebben was het niet verwonderlijk dat de keuze op een Astra viel. In verhouding vind ik de Golfjes te duur t.o.v. Opel. Ik heb nu een schuifdakje, nieuwe cd speler, mooie bekleding.

Over het rijden ben ik tot nu toe redelijk tevreden. Alleen op de snelweg komt de 1.6i 8v wat tekort. En dan denk ik aan inhalen, of invoegen. Of als er met wat meer gewicht/personen wordt gereden. Over het algemeen heeft de astra een comfortabel weggedrag. Maar verder niets te klagen voor een 1e auto. Ook over roest heb ik nog niks negatiefs te melden. De carrosserie is nog in prima staat, weinig krassen, en nog goed in de lak. Ik heb er nu een kleine 4000 km mee gereden, en het bevalt tot nu toe goed.

Voordelen:

- Ruimte voor en achterin
- Brandstofverbruik
- Uitrusting

Nadelen:

- Komt wat tekort op de snelweg/invoegstrook
- Sommige interieurdelen zijn niet sterk
- Kofferruimte mag nog wel iets groter

Problemen:

Redelijk vlot een lekke koppaking. Weet niet of het vaker voorkomt, maar vond het wel snel na aanschaf. Maar volgens mijn garagehouder schijnt het wel vaker voor te komen, bij dit type. Het was een tegenvaller, maar als je dan een rekening van €350,- krijgt, vind ik dat nog wel meevallen. Had op meer gerekend. Hoop eerst in ieder geval de rest van het jaar zonder problemen te rijden, tot de APK in november in ieder geval.

3,3

PRIVATE LEASE Opel Astra

DirectLease
Opel Astra 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Edition (5D/8A)