Opel Astra 1.7 DTi Comfort (2001)

autoreview

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra 1.7 DTi Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf215.000 km
KM-stand laatst215.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De aanschaf

  • 215.000 km

Je denkt misschien, Gerry wat in hemelsnaam is dit nu weer. En je hebt gelijk. Opnieuw een astra g diesel. Reden? Hij stond te koop voor 300 euro en mijn vriendin wil eindelijk leren rijden. Nu zeg ik "leren rijden". Rijden kan ze, op privéterrein. Maar parkeren, voorrang verlenen, straatje keren etc. Nog niet. En de koppeling van mijn bmw is te zwaar en de bmw is over het algemeen te groot. Wat ik best snap. Maar dus beginnen rondkijken voor iets leuk om in te leren rijden en bij deze uitgekomen. Een corsatje had ook leuk geweest maar naar begrippen van tegenwoordig is deze generatie astra al een kleine wagen. En ik wil als ze ooit in iets groter stapt toch meegeven dat ze in iets groter dan een corsa kan rijden. En ik hoor jullie denken, een jongedame wilt toch veel liever een fiat 500? Nee hoor. Mijn liefste schat is dolgelukkig met haar basismodel Astra g. Zo in één keer afbetaald zei ze bij de aanschaf, niet zoals haar vriendinnen in een lease a-klassetje. Ze vind hem ook zo leuk omdat hij gewoon rijd zoals mijn Astra g van enkele reviews geleden. Dat is ze gewoon. En ja natuurlijk heb ik haar ook een wat leuker klassiekertje aangesmeerd. Maar die komt ooit nog wel eens in een review... ooit eens.

Basismodel

  • 215.001 km

Versta mij niet verkeerd. De vorige (en overginds eerste) eigenaar heeft een dealtje geslagen op deze astra. Niks maar dan ook GEEN ENKELE optie. Ik heb (of beter mijn moeder) heeft een full option gehad. En die andere comfort had als optie elektrische ramen voor en antidiefstalvelgen. Deze heeft niks. En bovendien is het een van voor de facelift (enkel te herkennen aan de andere print op de stoelen en de wieldoppen) die uit stockdeals aangekocht is toen de faceliftversie er net was. De man heeft hem voor zover in zijn mogelijkheid ook keurig bijgehouden met eigen onderhoud (en wat huis-tuin en keuken oplossingen) nu zijn er wel wat problemen die som ik even netjes op met kostprijzen in de volgende review. Maar hij is echt keurig voor wat hij gekost heeft.

Problemen

  • 215.000 km

Uiteraard heeft een auto van 2 ton en 300 euro zijn kwaaltjes en gebreken.
(Alle onderdelen zijn besteld bij onze beste vriend van elke shitboxeigenaar, Autodoc)

De dingen die mij vermeld zijn:
- Hij is afgekeurd op beide voorste draagarmen en stabilisatorstangen.
Nieuwe besteld van Monroe. Compleet setje was ongeveer €85.

Dingen die ik zelf ontdekt heb.
- Oliekoeler lekt en de olie heeft de koelslangen aangevreten. €20 voor een setje gebruikte slangen. €20 voor een oliekoeler en ineens een thermostaat van €7.

- nokkenassensor is versleten maar niet kapot. Rond de €12.

Onderhoudje is broodnodig. Filters en olie voor ong €40.

Er is ontiegelijk veel roest aan de dorpels en de benzinevuldop. Zijn dagen zijn dus geteld. Ik heb mijn best gedaan. Aan de passagierskant heb ik een plaatje moeten in lassen maar de bestuurderskant viel nog af te schuren en daar is een likje brunox en verf overgespoten. Het helpt natuurlijk wel dat ik in school de opleiding carrosserie heb gevolgd. Het helpt alleen niet dat ik op een gegeven moment ben overgestapt naar automechanica.

Dus het totaal aan onderdelen is €184.
Wat het totaalbedrag zet op €484.
En ja ik had voor €500 ook gewoon een auto kunnen kopen. Maar daar zijn waarschijnlijk ook dingen gruwelijk mis mee. En nu weet ik tenminste wat er gebeurd is. En hij is compleet inorde voor dat geld. Maar dat hij niet meer voor het eeuwige leven is is sowieso wel een zekerheid. We zien wel.

Goede ouden boerentjoening

  • 215.100 km

Ik had het idee in mijn hoofd gestoken van als deze Astra het nog 7 jaar met ons uithoud hij het verdient om als Oldtimer ingeschreven te worden. Dat idee is nu al weggewaand. Dat haalt ie niet meer. Ik zal blij zijn met 3 jaar. Daar kom ik in een review van een andere auto nog op terug. Maar bon. Ik heb nog wel wat leuks liggen van al die Eupeltjes die ik ooit gehad heb. Als hij dan toch "gaat gaan" kunnen we hem maar beter een beetje eigen maken. Foto's volgen nog. Maar momenteel ligt hij op die Tigra velgen die onder men Corsa lagen. Hij krijgt nog een grilletje met chromen rand. En er zit een "nieuwe" pioneer radio in. Ik zal mijn best doen om deze reviews nog bij te houden. Maar als ik de betrouwbaarheid van mijn andere astra's op diesel moet vertrouwen. Horen jullie mij pas terug over deze auto als hij zijn kop legt en naar de eeuwige jachtvelden is. Hoogstwaarschijnlijk vanwege roest. Of misschien is hij dan verkocht. Wie zal het zeggen?

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.