Nissan X-Trail dCi 130 All-Mode Tekna (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | X-Trail dCi 130 All-Mode Tekna |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 195.000 km |
Een jaar ervaring met de X-Trail
- 195.000 km
Inmiddels toer ik (soms met gezin) al weer bijna een jaar rond met de X-Trail, vanaf 155000 km. Na de proefrit was ik wel overtuigd: een soepel rijdende SUV, met hoge instap en hoge zit (beduidend hoger dan de vorige auto, de Renault Scenic). De 1.6 DCI doet met wat meer geluid z'n werk, maar is wel schakellui te rijden.
Wat zijn nu de ervaringen na één jaar?
- De auto rijdt als een 'grote auto', dus helt over in de bochten en komt wat langzaam op gang. Ik twijfel al een tijdje over tuning. Van 131 pk naar 160 pk bijv. Ook schakelen gaat wat traag, wel soepel, maar je moet geen haast hebben. Dat vergroot het gevoel dat je met een vrachtwagentje rijdt...
- De auto rijdt verder comfortabel, op hogere snelheid neemt het motorgeluid wat af.
- De gebruikte materialen aan de binnenzijde zijn goed en stevig. Mooie 'cockpit', met prettige wijze van bedienen. Alleen de cruise-control vind ik wat onlogisch aan te zetten. De 360 graden camera is ideaal, helemaal bij parkeren in de RAI Amsterdam. Vierwielaandrijving heb ik niet nodig, maar is soms wel handig.
- Mooie auto om te zien, met chroom en grijze accenten en fraaie velgen.
- De auto heeft wel wat onderhoud gehad. De achterdemper was aan vervanging toe, dat is een best bakbeest en kostte meer dan 500,00. Verder een ondefinieerbaar krakend/knakkend geluid rechtsvoor: alsof er knikkers door een lege bak rollen en tikken. Daarom de aandrijfas laten vervangen, heeft helaas niet veel geholpen. Rijdt er nu maar mee door (#pakketjebankbiljettenmetvleugelsaanbeidezijden).
- Overige aandachtspunten: de dynamo rammelt, waardoor de mulitriem niet lekker loopt. De airco koelt onvoldoende. De auto start soms niet direct en de motor houdt soms kort in, bij acceleren in de 3e en 4e versnelling. Dit alles wordt binnenkort in de garage nagezien en hopelijk gerepareerd.
Kortom:
- Fijn zittende auto, vooral voor snelwegkilometers en mooie robuuste auto om te zien.
- Bij het rijden in de stad en de wijk komt er een 'vrachtwagengevoel' naar boven...: langzaam schakelen, een duidelijke diesel en wat traag op stoom.
- Er is onder de 200.000 best wat onderhoud nodig, dat valt mij wat tegen.
Met andere woorden: redelijk tevreden, maar ook niet meer dan dat. Of ik hier (net zoals veel van mijn voorgaande auto's ) drie tot vier jaar in blijf sturen, dat is de vraag. Eerst maar eens tunen en de onderhoudsbeurt afwachten...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan X-Trail
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T Tekna 7p / Pano / Leder / 360 / Camera / Navi
- 2016
- 98.449 km

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163pk Connect Edition 7P. Org. NL!
- 2016
- 83.628 km

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T Tekna 163PK | Schuif-/Kanteldak | Trekhaak | Lederen Bekleding | Navigatie | 360 Camera
- 2016
- 94.242 km
Lezersreacties (0)
Reageren