Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2010)

autoreview

Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2010)

Signalement

UitvoeringQashqai 1.6 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst238.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tevreden met mijn QQ

  • 238.000 km

Ik heb 23 auto's gehad, waarvan 5 nieuw.
Het langst heb ik in een vw passat gereden en nu deze QQ.
Rijdt er nu 10 jaar in, bijna 2 ton gereden
Ik heb een Japanse motor met distributie ketting.
Geen zichtbaar olieverbruik, nergens olie lekkage.

Op een andere site staan de kwaaltjes van deze QQ.
Bekleding slijt snel en voorste draagarmen zit na een paar jaar speling op. Handgreep achterklep wil er wel afbreken, zijn reparatie setjes voor.

Ik laat per periode de injectors reinigen, de motor inwendig reinigen en per 4 jaar de versnellingsbak reinigen. Daar is spul voor.

Het koppel van de 1e versnelling mocht van mij wat beter zijn, vanwege rijden met caravan (1000 kg geladen).
Ik sta nu aan de Rivièra, we zijn over Chambéry en Grenoble gereden, bergie op en af, lekker op 3000 toeren rijden, verbruik 12.1 liter op 100 km.

In 2015 heb ik de onderkant een speciale behandeling gegeven tegen roest, alleen de subframes gedaan, de rest roest niet. De QQ is gemaakt van sendzimir plaatstaal, dat roest niet. Levenswerk van mijn zwager bij o.a. Philips.
Ik ga op naar de 3 ton.
Reparatie verwacht ik niet. Met de tijd kan een schokbreker gaan lekken of de Dynamo, waterpomp of olie pomp gaan haperen, dat is afwachten.
De koelvin motor heb ik pas vervangen, vraagt Nissan 800 euro voor. Het ding is van Valeo, maar nergens te koop. Het is een koolborstel motor. De as is gelagerd met kogellager en Messing glijlager, dat heeft onderhoud nodig maar zit niet in onderhoudsschema, dus lopen de lagers droog en moet een nieuwe gemonteerd worden, pak weg kleine 1000 euro.
In het stuur zit een draaischijf contact dat de cruise control verbindt met de boordcomputer. Deze ook vervangen omdat de Cruise Control er uit vloog. Ik hoop dat de QQ J10 rijders hier wat aan hebben.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.